Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

onsdag 3 februari 2010

Sen timma

Jag sitter ensam mitt i natten med laptoppen i knät. Alla andra sover men jag är inte ett dugg trött eftersom jag sov till 14.30 idag.
Jag jobbar s.k. extremnätter vilket innebär att man jobbar 12-timmarsnätter nästan en hel vecka (förutom Lördan) men sen kommer bonusen för då är man ledig en lika lång vecka.
Mitt i en arbetsvecka är det bara äta, jobba och sova som gäller så man har ju en hel del hushållspyssel att ta hand om på den lediga veckan, men om man är tillräckligt effektiv kan det bli många stunder över för roligare saker också.
Ikväll är min första lediga kväll på den här veckan så i morgon måste jag vända på dygnet men det är inte alltid så lätt när det är mörkt ute och sååå himla skönt att ligga kvar i sängen.
De som sover just nu i sina rum här hemma hos mig är först och främst "Gubben" och "Knutte".
Det finns också 2 tonårstjejer som trynar i sina rum och det är mina två äldsta barnbarn. Av speciella orsaker som jag inte går in på här så bor dessa två hos oss sedan 2 år.
Att bli "tonårsföräldrar" så här på gamledar har både sina för- och nackdelar och det kanske inte riktigt var vad vi hade tänkt oss men nu är det som det är och mestadels fungerar allt jättebra.
Det är ändå lite mysigt att sitta här för sig själv och höra när de alla snusar på olika sätt fast "Knutte" snarkar nog värst.
På bilderna nedan är de båda tjejerna med sin lillasyster men bilderna är ca 2 år så den lilla yrhättan har vuxit till sig till en pratig liten dam som alltid vill sminka Mormor som då blir jättefin säger hon.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Bloggarkiv