Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

söndag 21 mars 2010

Karlar

Ja alla dessa karlar. Visst vore livet tomt utan dom och man har mycket glädje och utbyte av dom men ibland kan man undra om de lever på en annan planet.
Min gubbe tar en motionsrunda både lördag och söndag långt innan jag fått upp mina ljusblå och så skedde även idag.
Han kommer alltid in tidigt på morgonen och säger att jag åker nu, är det nåt jag ska köpa.
Idag svarade jag att jag ville att han skulle åka in på Jysk och köpa två lite större underlakan.
Jag förväntar mig att "gubben" ska komma hem med två helst vita underlakan men åtminstone två i samma färg.
Inte då,,,,, min gubbe kommer hem med ett grönt och ett svart underlakan. Det är väl kul med lite färg tyckte han.
Det fullkomligt skrek GAIS om dessa lakan och då såg jag nästan RÖTT tills jag lugnat ner mig.
De får duga och han har fått mycket medhåll på Facebook.
Gaisare i all ära men jag vill ju att även underlakan ska gå ihop med påslakanen.

Jag har i alla fall virkat och pysslat hela helgen och det roligaste är att "Tessan" också fastnat lite för virkningen. Jag lärde henne maskorna för flera år sen och hon kommer ihåg det mesta. Här ger jag henne lite fingervisningar till hennes "Blåvita" grytlapp.












3 kommentarer:

  1. Min Långe Bengt handlar inte på Jysk och är totalt ointresserad av sport och idrott, tur är nog det för inte vill jag ha gula och svarta lakan i sängen

    SvaraRadera
  2. Hej nu såg jag ditt mail, så jag letade upp din blogg direkt.Ska nu titt igenom den.
    EVA

    SvaraRadera
  3. Haha herregud, jag skrattade gott när jag läste detta. :))

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv