Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

onsdag 14 april 2010

Kanske jag har för bråttom!!!

Ja jag kanske har lite bråttom många gånger men det är ju så himla mycket jag vill göra.
"Lilla Villa Kamomilla" gör smycken av gamla teskedar m.m. och detta ville jag också göra och då gick det som det gick.
Jag är en glad amatör på alla plan men tycker det mesta är roligt att tillverka så håll till godo.
Det smycket längst till vänster är en gammal tesked från min mor och på baksidan står det Ester ingraverat vilket var min mammas namn.
Smycket i mitten är "Jämtlandsskeden". Jag fick av min syster några sådana skedar och visst är de fina men idag dricker man ju inte kaffe så som man gjorde förr.'
Idag dricker man kaffe i stora muggar med diverse variationer.
Smycket längst till höger är helt enkelt det smycket min mamma alltid hade runt halsen så det vill jag alltid ha kvar.
För övrigt har jag arbetat en vecka nätter nu men nu börjar den underbara "lediga veckan" så jag kommer nog igen!!!

Kram på er allihopa


















2 kommentarer:

  1. Men vad duktig du är, smyckena blev ju jättefina
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Oj hjälp, vad ljuvliga smycken!!!! Så skicklig du är!!! Det smycket din mamma använt är helt bedårande, wow!

    Nu skall jag ut på gården och jobba innan askmolnet förmörkar sikten, heh ;)

    Ha en finfin helg!

    Kram/Pia

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv