Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

tisdag 20 april 2010

Veckans boktips

Ninna ninna ninnana ninninannananina.
Ja veckan som gått har jag varit ledig och hade så mycket planerat som skulle göras.
Det mesta skulle ske utomhus. Rabatten här hemma skulle vårstädas bl.a.
Vädret har inte lämpat sig för sådana aktiviteter så det har blivit en hel del annat i stället.
Veckans boktips t.ex. är denna som är klurig på många sätt men lättläst.
Den har jag tagit till när inget annat lockat mig och den kan jag rekommendera. Den är inte så rolig som det verkar på damen nedan men ändå underhållande på sitt sätt.



































Efter alla speciellt brasilianska bloggar jag besökt har jag ett tag varit sugen på att göra ett halssmycke och det har det också funnits tid till den här lediga veckan.
Här är resultatet. Jag använde angora-garn blandat med bomullsgarn för att det skulle se lite fluffigt ut men har nu upptäckt att det är en aning kliigt.
Får väl se om det bara får hänga som dekoration någonstans.
Nu går jag på min arbetsvecka så det blir inte så mycket dator ett tag men vi syns.
Kram på er



















3 kommentarer:

  1. Boken har jag oxå läst, den var bra.Kul smycke.
    Ha en bra arbetsvecka
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Snyggt halsband och visst är det roligt att virka dom, har fastnat lite i halsbandsträsket.

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv