Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

måndag 3 maj 2010

Matta av buntsnöre

När jag en natt på jobbet berättade för några om mitt nya projekt så blev det ett väldans rabalder.
Menar du att du har 3 rullar buntsnöre hemma????
Vad tänkte du på när du tog hem dom???
Vad skulle du göra med dom????
Ja det var några av frågorna jag fick men här kan jag visa resultatet och jag är själv ganska nöjd med min nya dörrmatta till torpet.
Hoppas att Mandelblomman är inne och kollar på den idag.

Kram på er






























































11 kommentarer:

  1. Ååhhh....Du è ett geni Maidi. Glöm jobbet, glöm eternellen.... Det är det här du skall syssla med!! Fast ärligt talat så ser det mer ut som en duk än en matta..! Är du riktigt säker på att det verkligen är en matta..?? Hur som helst så passar den nog bättre på erat torp än på våran båt. Men fiiin, det var den!!

    SvaraRadera
  2. Fiiiin matta äkta torpromantik! Kram

    SvaraRadera
  3. Men vad coolt att göra sin egen matta! Du har all anledning att vara stolt trots arbetskamraternas skeptiska undran *ler*
    Kram Git

    SvaraRadera
  4. Tack för kommentaren hos mig.
    Har också buntsnöre som jag tänkte virka något av, jag undrar om det var jobbigt snöret är ganska stelt? Lägger till dig i min lista! Jätte trevlig blogg du har!
    Kram Elsa

    SvaraRadera
  5. Hej vad kul att du hittade mig så jag hittade dig. Gillar din matta skarpt, önskar jag kunde virka med...kramis semlan

    SvaraRadera
  6. Just det! Man kan virka av precis vad man vill! Tack för titten och kommentaren hos mig !

    SvaraRadera
  7. Ja, visst är det konstigt det där med ogräs... Ploppar upp lite här och var och på nolltid dessutom... Tur att jag inte har något emot att rensa bort dem!
    En sån fin dörrmatta du virkat!! Jättefin!

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  8. Jag ska prova jag också, jag virkade en plastmatta för länge sen det blev jättebra.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej och tack för att du tittade in hos mig på min blogg och att du tog dig tid att lämna en rar kommentar.
    Det här var ju kul. Nu får jag skaffa buntband och virka!! Jättebra idé!
    Jag kommer tillbaka och läser mer och du är så klart välkommen tillbaka till mig!
    Ha det
    Agneta

    SvaraRadera
  10. Du borde tillbringa ännu mindre tid på posten, bara komma ner en gång i veckan och sälja av dina alster,, man tager vad man haver säger Fru F,,
    Vad lik du är din mamma,,
    Ha det gott på torpet,,,

    Kram

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv