Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

söndag 8 augusti 2010

Hemma igen

Ja så var semestern slut och nu snurrar både tvättmaskinen och tumlaren dygnet runt nästan.
Känns både vemodigt och skönt att vara hemma igen och allt går tillbaka till det vanliga.
Jag har lite nackspärr men det kan förklaras av bilderna nedan.
Jag visade häromdan att orkiden hade fått en ny knopp och det var "gubbens" dong" som han placerat där för bästa täckning till datorn.
Jag hade lite svårare med min "dong" eftersom den sitter i själva datorn men så kom vi på att om datorn stod på högkant så fick jag blå lampa som säger att mottagningen är hög.
Jag blev riktigt säker på att hantera datorn på det här viset men nacken tog stryk.












































Ja, jag har varit gift en gång förut och nu är det så att jag lovat en viss person att hon skulle få se min virkade bröllopsklänning.
Inte är det någon märkvärdig skapelse och ni ska veta att mina jobb-kompisar skrattat gott åt mig när jag berättat om att jag gift mig i en egentillverkad klänning.
Jag har fotograferat själva pappersfotot som hade gulnat rejält så det är inte så häftig kvalite på bilderna precis, men ni får stå ut med det.




























Den här jättesöta lilla byrån fick jag av Maria och Glenn när de var med oss på torpet och åt kräftor. I de små lådorna hade de lagt sånt som Maria vet att jag inte klarar mig utan.
Först ett litet Första förbands-kit och sen framförallt Tandpetare och Försvarets hudsalva .
Dessutom fanns det också en liten handfläkt och det beror väl på att jag ständigt och jämt svettas.







































Ha de så bra allihopa



26 kommentarer:

  1. Förstår nackspärret. Hos mig la datorn av igår när jag höll på att skriva ett inlägg. Tangentbordet hängde sig på laptopen. Idag hämtade jag en dator på skolan där jag jobbar. Så nu kan jag skriva klart och kolla er andra. Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Aj, aj, aj, nackspärr är inte kul! Hoppas att det går över snabbt!
    Vilka omtänksamma vänner du har som känner dig så väl att de vet vad du vill ha! En sån där fläkt hade jag också behövt, för jag svettas också mycket...
    Ha det bra, kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Ja nackspärr är inte att leka med.
    Dessa datorer dom bråkar med jämna mellanrum med en.
    Den där lilla fläkten vore ju något för mig som ständigt svettas.
    Kramar:O)

    SvaraRadera
  4. Hoppas att nackspärren har släppt för dig.
    Och dessa eländes datorer som bråkar, min har bråkat med mig idag. Den påstår att jag inte har skrivarn på, fast det har jag, så jag kunde inte skriva ut biljetter till min mor. Så nu blir det ett samtal till sambos son=vår datatekniker.
    Härliga vänner du har som tänker på dig.

    Ha de gott. Kram Birgit

    SvaraRadera
  5. Vad kul att få se dina bilder på din virkade bröllopsklänning!!! :)
    Vi är på sem nere i Tyskland, visar dina bilder för våra släktingar, alla säger "jaaa.. så såg vi ut på den tiden"
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Vilken rolig historia du har till min/vår mobil !!! Två barn = två mobiler . Jag blev verkligen glad när jag hittade den här mobilen i garderoben. Har tänkt på den länge med tanke på alla amigurumis man ser. Ocg du, jag virkade oxå en klänning för längesen och stickade en också, men ingen brudklänning. Ja det var tider det. Vi tillhör tydligt samma åldersgrupp. Semestern slut för er, men inte sommaren hoppas jag. Här är det tre veckor kvar. Lite väl sen semester tycker jag nog. Kram till dig . // Eva

    SvaraRadera
  7. Snygg klänning du virkat!Hoppas din nackspärr ger med sig,sånt är inte roligt.
    Tag väl vara på dig själv o din man!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Ha, ha! Vilken grej, att jobba med datorn på högkant!! Hoppas nackspärren ger sig!

    Jag gillar din klänning!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  9. Hejsan. det ser lite knepigt ut att jobba med dtorn på det sättet.
    Tack för din fina kommentar om min vikvägg/dörr, du undrade om jag använde schabloner. Ja på sätt o vis, jag har förstorat bokstäverna i skrivaren o skrivit ut dem på overhead plast, fyllt i bokstäverna på baksidan, kalkerat på dörrarna o sen skrivit/målat med pensel så både och får jag svara.
    Ha en fin vecka
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  10. Vad gör du på bilden nr 3? *ler*
    Söt klänning tycker jag!
    :)

    SvaraRadera
  11. Ja , inte undra på att du har nackspärr.
    Hoppas det går bra att börja jobba igen.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  12. Hihi, det va jättekul att se din bröllopsklänning, tack för det! Den va cool tycker jag, ser väldigt 60-tal ut :-) men så gammal kan du väl inte va? Säkert 70-tal då... Dålig hållning vid datorn är inget att leka med! Hoppas det släpper snart. Sambon fick ett smajl i ansiktet när jag sa att det var nån som tyckte han verkade vara urgullig ;-) Ha det fint, kram Maja

    SvaraRadera
  13. Jag förstår den vemodoga känslan. Jag vill inte flytta hem från landet. Vill inte att denna semester skall ta slut. Vet dock att jag stormtrivs hemma och att det också kommer att kännas bra. Att jobba gillar jag också. Hösten med för den delen. Bara lite till av sommar och livet på landet, lite till...

    Nackspärr är inte kul.

    SvaraRadera
  14. Inte konstig att du fick nackspärr när man får jobba som du gjorde.Hoppas den släpper snart.Bröllopklänningen tycker jag om.Det var så på den tiden.
    Även här känner vi att det redan är augusti. Nätterna är bra mycket kallare men dagarna är fortfarande soliga och varma.Om 6 veckor åker vi till Holland igen och då tar sommarhalvåret slut.
    Ha det bra.
    Anje

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Hoppas din nacke mår bättre!
    Tack för hälsningen! Jag gjorde faktiskt ett inlägg här i Stockholm, undrar on Leyla missade det:)
    Vilka roliga bilder du hade, snygg klänning!
    Har det bra!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  16. Jag håller med övriga skrivare här. Inget konstigt med nackspärr! Den brudklänningen måste vara 70-tal. Brudgummen har ju utsvängda byxben som var så inne då.
    Ha det gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  17. Hejsan!
    Du är ju tokig! Sitta sådär vid datorn... Ja, vad gör man inte för bloggandet!! Hoppas nackspärren släpper snart!
    Mmmm.... Jag älskar kräftor! Vi har hunnit med att äta två gånger redan och fler gånger blir det garanterat!
    Vilket fint uterum du gjort iordning! Mysigt!
    Ja... två dagar återstår av mitt sommarlov... Sedan tillbaka till verkligheten... Huuu!
    Ha det bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  18. Häftig brudklänning! Månne den ryms på mer, för de brukar ju ha en benägenhet att krympa i garderoben. :-)
    Jasså det är "dong" de heter på svenska. Har alltid använt mig av det finska ordet för dem "mokkula" (uttalas måkkola).
    Ha en fin vecka!
    Kramar Monica

    SvaraRadera
  19. Du det där älgerbjudandet lät riktigt attraktivt =) Jag såg nämligen inte en enda, trots att jag var i dem djupaste dalarna-skogarna!! Fasen vilken häftig bröllopsklänning =)

    SvaraRadera
  20. Höhööö.....vilket roligt sätt att använda datorn på! Alla sätt är bra utom dom dåliga!

    Jag som varit med ett slag ser ju att din brudklänning var helt rätt, absolut helt rätt, när det begav sig!!!

    En del människor är så bra på att hitta på rätt presenter, den du fick var ju både fin och bra!

    Agneta kramar

    SvaraRadera
  21. Haha, vad gör man inte för bloggandet ;)

    Tack snälla för din fina hälsning. Jag blev jätteglad över de orden :)

    Min mamma gifte sig i en vit virkad klänning, undrar dock om hon gjorde den själv.. Kan ha varit så då hon virkade bra mycket förr.

    Ha en fin vecka! Kram Milla

    SvaraRadera
  22. så gulligt av dina vänner att få en sån fin liten byrå, de visste vad de skulle lägga i oxå hihi. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  23. Läcker på den tiden :-).
    Min brudklänning var stickad men på 60-talet hade jag en virkad dräkt med tillhörande hatt. tur att jag inte har några foton på den.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  24. Nejmen, så där kan du väl inte sitta vid datorn! Tossinga dära, som jag brukar säga åt gubben och vovven. Finns det inte dongar med sladd? Jisses, du kommer ju att bli konstant nackspärrad.
    Och så himmelens mysigt uterummet blev i vitt! Jättemysigt!! Där vill jag sitta och fika och även dricka lite vin eller så...
    Hulda

    SvaraRadera
  25. Roligt att få se din hemvirkade klänning...:D andas slutet av 60-tal eller kanske början utav 70..:D, här känns det som september redan är här, visst är det vemodigt när sommaren börjar ta slut, ha en fin dag, kram

    SvaraRadera
  26. Oj, så fin klänning! Härlig retro!
    Det gäller att söndra gränserna till det gamla och vanliga, men att sedan få nackspärr av det är icke trevligt!
    Ditt uterum/kök - jag kan bara sitta och beundra!!!!!!!!!!

    Kramis!
    -Pia-

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv