Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

tisdag 16 november 2010

Pysselsugen

Först och främst får jag väl ge er alla rätt som påpekat att det inte var en Stenmarks-mössa i förra inlägget utan en OS-mössa. "Gubben" sa till mig direkt att jag skrivit fel men jag tror inte att det finns någon som är mindre sportintresserad än vad jag är.
Apropå Stenmark : När han var som störst och åkte sina lopp på TV så var min mamma lika nervös på repriserna som hon var på själva tävlingen.
Sonen har åkt till New York en vecka men jag fortsätter väl ändå som han vill att jag ska. Ja det går ju när man har ledigt en vecka att göra fler inlägg än ett i veckan.
Idag har jag varit och friserat mig och då passade jag på att besöka Panduro. Där kan man lätt göra av med lite för mycket pengar men jag nöjde mig med lite julpyssel.





























Det händer lite mer på hemmafronten när man tagit ledigt några nätter så nu är min sjal klar med fransar och allt. Hela Lördags-kvällen gick åt att sätta på alla fransarna.
När jag precis hade börjat sticka den här sjalen satt jag och stickade på en rast på jobbet och då var det bara en liten "trekant" så givetvis frågade mina "intelligenta" arbetskamrater om jag skulle göra en bikini.





























Det här är ju ingen värmande sjal direkt så jag har den nog på julafton till min julröda tunika tror jag bestämt så det glittrar lite om mig. Annars går jag ju mest i myskläder på hemmaplan.































Kanske, kanske det blir ett inlägg i morgon också för då fyller 14-åringen här hemma hela 15 år så vi får se. Sonen har mycket att ta igen då när han kommer hem.
Kramas med varandra

27 kommentarer:

  1. Visst blir man lite extra pysselsugen så här års. När det går mot advent och jul.

    Sjalen du stickat är jättesnygg.
    kram!

    SvaraRadera
  2. Sjalen ser ju jätte härlig ut , snygg till din tunika..... jag har gjort ditt recept som du lade ut härom veckan och det blev väldigt uppskattat av familjen Tack så mycket Kul med lite nya recept ibland , har förmågan att jämt köra det gamla vanlig/Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att jag inte kan gå i någon sorts affär - fast, "handla online" finns ju.

    SvaraRadera
  4. Jättefin sjal, va härligt att gå på Panduro,där finns hur mycket som helst som man vill ha.
    Kram
    EVA

    SvaraRadera
  5. Sjalen är kanonsnygg.
    Ha de gott.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  6. Tomhänt lyckas man aldrig komma ut från en pysselbutik. Ser att du har härligt material att ta itu med.
    Jättefestlig sjal du gjort!
    Kramar Monica

    SvaraRadera
  7. Vilken fin sjal du gjort! Har gjort en avlång i liknande garn så vitt jag kan se. De med glittertråd är så fina.
    Kul med en tur till N.Y för sonen. Blir nästan avundsjuk för jag längtar dit igen.
    Panduro har ett och annat kul helt klart. Var du på Allum kanske?
    Säg grattis till den blivande 15-åringen från mig!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Vår Panduro heter Pipoos och det blir aldrig att men går därifrån tomhänt.
    Vilken vacker sjal du har gjort. Snygg till tunikan.
    Jag tror att jag vinner när det gäller icke interesse till sporten eller så är vi lika i det avseende.
    Önskar dig och dem dina en fin dag i morgon. Grattis till födelsedagsbarnet.
    Kram.
    Anje

    SvaraRadera
  9. Vad duktig du är på att uppdatera efter sonens klagan. Hoppas han uppskattar det lika mycket som vi andra. Väntar på att se honom kommentera!!!!!!!
    Vilken underbar sjal du gjort!
    Panduro detta himmelrike. Jag har lyckats (eller hur man nu ska säga) få mina barn till små Pandurobesökare. Går vi förbi så undrar dom om vi inte kan gå in och visst måste man handla också. Gärna liiite mer än man tänkt.
    Hoppas ni får ett bra födelsedagsfirande imorgon.
    Kram Helen

    SvaraRadera
  10. Fin sjal! Panduro - så härlig butik! Att pyssla, är ju så roligt!
    Ha en fin onsdag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  11. Sjalen ser riktigt festfin ut. Jag känner igen garnet och det är nog det jag stickade en finhalsduk med en gång. Panduro är stående mål när jag kommer till Stockholm. Här finns inget. Kram Eva

    SvaraRadera
  12. Ja, det är alltid lika roligt att besöka Panduro. Där finns det mycket fint.
    Var där nyligen med dottern och inhandlade pyssel inför julen. Så nu ska det pysslas i helgen. =)

    Sjalen är jättefin! Snyggt med fransarna.

    Kram.

    SvaraRadera
  13. Åhhh, vad jag nu blev inspirerad att göra lite kransar och sätta på dörren...Lördag tror jag blir en bra dag ;)
    Har också stickar med detta garn, men det blev bara en lång sak, för jag och skickning är inte vänner med varandra ;)
    Ha det gott så länge och tack för dina ord i min blogg!
    Kram,BI

    SvaraRadera
  14. Vilken vacker sjal du stickat... perfekt till den röda jultunikan.

    Ha det bra.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  15. Håller med föregående skrivare...jättefin sjal.

    Kram

    SvaraRadera
  16. Vad du är duktig, både med pyssel och inlägg!
    Roligt att du vill vara med och tävla, önskar dig lycka till.
    Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  17. Det är kul att pyssla och jag har precis städat i min pysselskrubb så nu börjar det bli dags.
    Fin sjal du stickat.
    Kram

    SvaraRadera
  18. Du är så händig och har så många fina ideer.
    Jättefin sjal också som du gjort.
    Det här med bloggandet kan ju gå upp och ner mellan varven. Själv har jag slöat till med den och också med att kolla andras och kommentera *skäms*.

    kram
    strömma

    SvaraRadera
  19. Hej där
    Trevlig blogg du har. Jag har också börjat blogga på äldre dar..:) Och alldeles nyligen så är fortfarande en nybörjare. Men din blogg gillar jag. Men välkommen till mig vet ja och hälsa på.
    Jag skriver också om allt och inget som kommer i min väg. Väl mött på Maria Hörna

    SvaraRadera
  20. Aha Sture Kronlid..kan vara Annas svärfar kanske. Annas man heter Fredrik Kronlid. Ett ovanligt efternamn ju. // Maria

    SvaraRadera
  21. Halloen.
    Så flott den var den där stickade sjalen.
    Säger jag som är en nolla på allt som heter sticka och virka.

    Så sonen är över på andra sidan dammen ett tag han.
    Kan vara skönt.
    Hoppas han har det varmare än här.

    Har varit ute och gett småfåglarna mat. Så nu är det ett fasligt tjatter ute ska jag säga.
    Men det är gott de får nått att stoppa i sig i kylan.

    Nu är jag hungrig så eg ska lage meg litt mat trur er. Får no sjå ka det blir... Har ikkje lyst å kokkelere når gubben joober og ikkje kjem heim för seint kveld.

    Ha det så gott nu.
    Klems Synnöve.

    SvaraRadera
  22. Händiga duktiga du med bra smak!

    SvaraRadera
  23. Himmel, så fin och festlig sjal!!!!
    Väntar på att få se ditt pyssel färdigt!

    Kraamis/Pia

    SvaraRadera
  24. Skulla ALDRIG glömma läppstiftet osv. Då skulle nog tåget få vända om!
    Vilken fin sjal du gjort och så fin du blir i jul!

    SvaraRadera
  25. Härlig sjal och visst är det tid för pyssel och göra små vackra ting för den stundande advent :)
    Hoppas du visar pärlkransen sen ?
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  26. Vilken härlig festschal, du är verkligen flitig med pysslandet, har kommit lite av mej med julpyssel nu för tiden, det blir lite ljus och hyacinter och en och annan tomte framöver.

    Kramar Birgitta

    SvaraRadera
  27. För mig är det helt obegripligt hur du hinner med allt pyssel. Och fint blir det - hela tiden!

    OS-mössan - antar att du gjort den själv. Virkade några i fjol och fick beställning på en nu - men kan inte hitta mönstret. Har du ngt tips??

    Kram!

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv