Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

tisdag 13 november 2012

Idag blir det pyssel

Jag har ju glömt att berätta om  sy-mässan som var här i stan för några veckor sen..
Jag och bästa pyssel-väninnan var där och vi gick nog 3 varv totalt innan vi var nöjda..
Första varvet bara gick vi och tittade på allt och sen fikade vi.. Under fikan visste vi vilka montrar vi ville tillbaka till.. 
Min absoluta favorit var hos ett par från Dalarna.. De hade hur mycket band- och spagetti-garn som helst...
Naturligtvis var jag på väg att ruinera mig hos dem men jag kunde bara inte hejda mig..
En del var på rullar.................
Och en del var på härvor......
Jag som har så många UFO:n liggande men ändå kunde jag inte stå emot och börja på nåt nytt..
Snabbt går det att få till en matta när man har så roligt material att jobba med..
Lite tråkigt bara att varken gubben eller jag får till de rätta färgerna på bilderna.. På bilderna ser allt grått ut men i verkligheten så är nyanserna mera åt det beiga och ljusbruna..
Jag försökte snoffsa till min matta med en liten blomma men blev väl sådär nöjd med den..
Jag har jättemycket kvar på både rullarna och nystana så det kommer nog att bli en del skålar  och kanske även en matta till dottern som gillade den jag gjort..
En annan kompis som blev klar ikväll är den här fulingen...
Tomtar har jag gjort förut men ingen med långa ben..
Egentligen tycker jag att han är jätteful men nu finns han här hos oss och då får vi ju ta hand om honom..
I morgon går jag på mitt näst sista arbetspass innan den eviga ledigheten börjar och det är med blandade känslor ska jag säga.. Många tankar kommer och går men nu har jag gjort mitt val och så får det bli..

Kram på er
Maidi

27 kommentarer:

  1. Så mycket garn som du har så kan du nog fylla din lediga tid :) Himla fina saker du gjort!

    SvaraRadera
  2. Fulingen är lite annorlunda, men jag tycker också han är ganska söt.

    SvaraRadera
  3. så många fina saker du gjort ,du har nog inget problem med att ha ledigt ser jag ,Förstår det där med blandade känslor ,kram nette

    SvaraRadera
  4. Symässan kom jag ju inte iväg till eftersom väninnan fick förhinder. Så mycket härligt du köpt och mattan är ju helt underbar, så fin så den kan man ju inte trampa på. Tomten är ju rar, han kommer att ha det fint hos er.
    Ja, nu när du blir ledig kan jag tro att det blir väldigt mycket pyssel och det tycker du ju om, förmodar att det blir en del fotograferande också.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Så härligt att få komma igång med skapande när man har nyinköpt material, söt tomte, har karaktär, det är klart att han ska få bo hos er.

    Kramar och ha det gott, Birgitta

    SvaraRadera
  6. Det bara sprutar idéer från dig och mattan blev ju jättefin och tomten också. Han ser riktigt go ut!
    Jag var på en marknad och kom hem med en hel kasse snören, jag har förbjudit mig att påbörja nåt nytt innan mina alla UFO:n är avslutade (med undantag för nån nävergran och så.....) men snören tillät jag mig, det faller liksom inte under varken garn eller tyg....
    Jag tycker det är jättevackra färger på bilderna och visst framgår det att det är beige! Är det en iPad jag ser, fast två, olika skal ser jag?
    Du kommer säkert inte att ha några problem med alla intressen som du har och några hus att ta hand om! Tiden kommer att gå fort och man kommer knappt HINNA träffa alla sina vänner, så är det bara, tror jag!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. ja tomten var jätteful, så ful att han blev ursöt på något konstigt vis...han kommer få det bra hos dig...ler...kramis semlan

    SvaraRadera
  8. Nu blev jag ju som lite sugen på att prova, får se om jag kan hitta en liten nätbutik att köpa lite spagettigarn. Jag har ju så lite andra projekt;) Visserligen har jag gjort ett par färdiga men också börjat på ett par nya. Summan av UFOn är konstant.

    Din tomte är så ful att han är söt, hehe, han kanske borde få lite skägg. Han ser så förtvivlat naken ut när han är slätrakad :)

    Du ska se att du inte får några problem att fylla tiden och du kan väl alltid komma tillbaka på studiebesök på jobbet om du börjar längta tillbaka.

    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken energi du har! Och vilken påhittighet! Jag skulle inte veta vad jag skulle göra med sådana garner...

    Du kommer snart att upptäcka, att du inte fattar hur du HANN jobba förut, jag lovar! Och med din kreativitet (och allt ditt material!), så har du ju fullt upp att göra!
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  10. Förstår att det är blandade känslor men det går snart över. Jag lovar dig.Din creativitet, dina material,allt vad du kommer att hitta på loppis o.d.och som ska förvandlas,din "gubbe",barn och barnbarn kommer att göra att du snart inte förstår att du hade tid att jobba.
    Ha det fint
    Anje

    SvaraRadera
  11. ser att du fyllt på förråden...det är alltid bra att ha material när skaparlusten pockar på. Den lilla mattan är för söt...kram Irene

    SvaraRadera
  12. Så fina mattor du har virkat!
    Tomten är jättesöt tycker jag.
    Nu har du ju fyllt på förrådet, så din lediga tid kommer att flyta på av bara farten.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  13. Duktig du är,kan tänka mig att mattorna är jättefina!
    ha de gott..kram

    SvaraRadera
  14. Din spagettimatta ser jättefin ut och ganska beige på min skärm! Jag tror den där evighetsledigheten kommer att passa dig bra för du hittar själv på saker att göra hela tiden.

    SvaraRadera
  15. Hejsan Maidi !
    Spsghettigarn aldrig hört talas om, men så handarbetar jag inte längre.Sedan jag blev med glasögon.Fast nu har jag bara när jag läser och sticker/virkar vilket sker sällan nu för tiden.
    Tycker tomten är gullig med sina långa ben,och runda näsa.Har Du hittat på den själv.
    Tittade in på Pettas hemsida och hennes hantverk.
    Börjar bli avundsjuk att jag inte håller på med något.
    Lusten kanske kommer.
    Då har ju Prinsen något att sätta klorna i.

    När höstmörkret sänker sig ner, hu så tråkigt.Elräkningen skjuter i höjden.

    Nu går jag i ide som Igelkottarna gör.Nä visst det går ju inte har ju någon som behöver mig nu.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  16. Oavsett om man är ful vill man bli omhändertagen..
    Gillar din tomte!

    Kram marie

    SvaraRadera
  17. Du ska se att det går himlarns bra att vara "ledig" för ledig blir du inte-----du har ju en massa "hyss" för dig! Som t.ex. att virka mattor fina!

    SvaraRadera
  18. Jag gillar verkligen din tomte och mattan! Jag önskar att jag vore lika pysslig och händig.
    Kram / Rozie

    SvaraRadera
  19. Ojojoj vad kreativ du är. Tycker blomman blev jättefin, duktig du är :)


    Kram/M

    SvaraRadera
  20. Så mkt snyggt du skapar. Roligt att pyssla ja det är det!!!!!

    SvaraRadera
  21. Vilken vacker matta, har sett en del virkade mattor men ingen sån. Tomten var inte ful den var fräck:)
    Ledig låter härligt. Kreativ som du är så tycker jag du ska skapa, skapa och åter skapa. Sen finns det marknader,loppisar och massor med ställen att hyra bord på där du kanske en dag kan sälja. Så här innan jul är ju perfekt för sånt.
    Tack för din fina kommentar hos mig:) Du hade ju ett jättegulligt litet pysselrum/hörna som du gjort inlägg om tidigare.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  22. Vilka roliga virkprojekt !! Jag lovar...du kommer ifrån jobbet fortare än du anar. Och du som har så mycket kreativa idéer och energi kommer att ha fullt upp. Och så stuglivet som lite extra piff . Och blir det trist nå´n gång kan du ta en sväng till mig, så hittar vi på nå´t !!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  23. Spagetti garn ? vad är det ? Har jag aldrig hört eller sätt. Men en fin matta har du gjort , riktigt snoffsig med blomman ...
    Din *fula* tomte gilla jag .
    Den är superläcker.
    Måste prova på att göra en sån eller liknade .
    LYCKA till med nya livet ! Du kommer gilla det .
    Ha de bäst ..

    SvaraRadera
  24. Å så skoj. En sån mässa hade jag gärna besökt.
    Så fin mattan blev.

    Spännande att starta ett nytt kapitel av livet.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  25. Så fantastiskt fint det du gjort! Tomten är ju helhärlig! Den har helt och hållet sin egen personlighet. Sånt gillar jag! :o)

    Hoppas det blir fina sista dagar på jobbet. Förstår om det känns omtumlande.

    Ha en fin och trevlig helg!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  26. Jag förstår att du inte kunde låta bli... Jag är lika impulsiv med sådant handlande... Men tack och lov är det ju inget onödigt! Vilka fina saker du får till stånd med garn och allt möjligt.

    Jag lever med dej i tankarna. Förstår att dina funderingar kretsar kring hur det kommer att bli. Jag tror det blir bra!!! kram

    SvaraRadera
  27. Maidi, vilken härlig "dingeltomte" du har gjort! Var rädd om honom, så han inte rymmer..... ;o)
    Ser roligt ut att jobba med spagettigarn! Får nog investera i det.

    Ha det gott.
    Kram vonna.

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv