Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

söndag 16 november 2014

När kommer vintern tro

Ja, man kan ju börja undra om det ska bli någon vinter i år. Jag vet ju att det finns snö lite längre upp i landet men här hos oss är det ju nästan så att växtligheten startat om.
Mörkt är det i alla fall mest hela dygnet så det går åt mycket ljus och batterier.
Nu så här i November har det varit en del kalasande eftersom vi är 5 st som fyller år.
I år är det "gubbens" tur att fylla jämnt så det är han som blir mest hyllad.
När jag ser någon rolig idé till pyssel spar jag ner det och kanske försöker mig på det.  Det här tyckte jag verkade vara just en sån rolig idé.
Eftersom "gubben" har så mycket t-shirts norpade jag en av honom för att testa. Bilden är inte den bästa men jag blev rätt så nöjd och kommer nog att ta en t-shirt till.
Avslutar med en bild från vår eftermiddags-promenad förra helgen.. 
Nu ska vi snart ut och flyga så det dröjer innan jag kikar in här igen..

Kram på er
Maidi

33 kommentarer:

  1. Det där med t-shirten såg kul ut. Snyggt blev det ju också. Du får väl köpa lite extra t-shirtar åt gubben i julklapp så du har att ta av *S*.
    Hoppas ni får en härlig semester.

    SvaraRadera
  2. Så mysigt ni ser ut att ha det! Det ÄR mörkt den här tiden på året, så man får mysa ordentligt med ljus i alla former. Vi har inge vidare med snö heller just nu, fast man bor i norrland o så - när snön kommer så lyser den ju upp liksom.
    Flyg försiktigt!

    SvaraRadera
  3. Gratulera mannen din!
    T-shirt idén var ju bara så bra, synd att jag alltid är så varm av mig, använder varken mössa, halsduk eller vantar, ja, om det inte är smällkallt alltså. Men det var en himla bra idé och snyggt också!
    Flyg försiktigt vart ni än ska, jag är ju så nyfiken, du tar väl med kamera!
    Ha det underbart!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Så kul ideé den måste jag prova man kan ju göra av nytt tyg också ,kram Nette

    SvaraRadera
  5. En födelsedagsresa till jubilaren kanske,
    låter skönt och resa nu. Kanske är det
    vinter när du kommer hem....
    Blev jättefint med fransarna av t-shirten.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  6. Glömde skriva, ha en
    jättebra resa
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  7. Så härligt det låter med en resa, antar det blir till ett varmare, soligare land! T-shirthalsduken blev ju kanon, får allt ta och pröva jag också!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  8. Det var länge sen jag tittade in hos dig. Kul att se att det händer lite.
    Många kalas se jag. Hoppas att ni får en trevlig resa.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  9. Gillar din T-shirt sjal :)
    Hoppas att ni får en trevlig och avkopplande semester.
    kram
    Annika

    SvaraRadera
  10. Jag längtar inte efter vintern, tycker det är ganska skönt nu även om det är mörkt.
    Fin sjal, vilken bra idé!
    Ha en fin resa!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Just idag har vi firat Yngstas 24års dag :)
    Det är tidigt för vinter än, den kan gott vänta!

    SvaraRadera
  12. Grattis till alla födelsedagsfirare! Det blir många kalas! Åh, så god smörgåstårtan såg ut! Jag älskar smörgåstårta...
    Ha nu en riktigt härlig tid på Madeira (jag kommer ihåg att du berättade, att ni bokat 10 dagar där i november)!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  13. Så var det dags för kalas månad igen. Ibland kör det ihop sig, alla på en gång, fast det kan vara ganska praktiskt också.
    Tshirt-sjalen blev väldigt fin, Du är så kreativ och delar med dig av nya tips hela tiden.
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Skönt att slippa snön tycker jag... Fast barnen önskar ju snö förstås, så lite lagom kan det väl komma. ;)
    Fiffigt med sjalen, det måste testas!
    Ha en underbar semester!!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  15. Det hjelper med litt feiringer i høstmørket og ja det går enormt med lys nå . Så deilig maten ser ut , hva er det ?? Klem

    SvaraRadera
  16. Gillar inte denna årstid, så det är bra att inte snön har kommit ännu. Ha en bra semester nu.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  17. Då får jag hoppas ni flyger någonstans där november känns drägligare än här.

    SvaraRadera
  18. Perfekt tid för en resa.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  19. Så ni flyr novembermörkret, ! - Ja det gör ni verkligen rätt i !
    Det blir mycket kalasande för er den här månaden. Vi har september som den stora kalasmånaden, eftersom alla våra tre barn är födda då. Men less på tårta blir man aldrig ;)
    - Vilken bra ide att göra en sjal av en gammal t-shirt ! Det ska jag testa, då jag alltid är lite frusen om nacke och axlar.
    Ha det så gott !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  20. Mums vilken smörgåstårta!! Och att göra en sjal av en t-shirt, hur snyggt som helst!! Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera
  21. Önskar er en underbar resa <3
    Kram/carina

    SvaraRadera
  22. Vad du är påhittig och händig. Kul :) Roligt med kalas, då får man träffas allihopa. Ha så kul och trevligt på resan. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  23. Grattis till dina nära och kära och dig själv som fyllt år!

    Vau vilken idé med t-shirten! Men måste det vara gubbens? Nå vi säger så, och jag ska norppa en av min gubbe då han är ute och går med hunden :)

    Oj, ska ni och resa? Du berättar väl mera så småningom?
    Ha så bra och kram!

    SvaraRadera
  24. ja det var ju roligt med T-tröjan , måste provas vid nåt tillfälle ..
    Och här är alltid roligt att titta in hos dig , det hände så mycket och bra man får lite inspiration..
    Ha det bäst och tack för ditt besök ... snart är de advent med allt vad de innebär

    SvaraRadera
  25. Ja, det där va ju en kul idé... =)
    Visst börjar man undra om vintern tänker komma....fast jag
    måste erkänna att det är ganska makligt när det är så här milt...
    Kramis Sofia

    SvaraRadera
  26. Tack snäla för alla kommentarer hos mig, vi varit utan tele-dator i över en vecka, grävfirma klantat sig med våran kabel, frustrerande.

    Förr eller senare kommer vintern med mer än vi vill, se bara på USA, 2 m.
    Men visst lite lyser upp våran värld och det behövs minsann nu.

    Många kalas och många som fyller år då blir det att 'slå ihop sig', *fniss*.
    Trevlig resa och må gott/ Eva

    SvaraRadera
  27. ha en bra resa! Och kul med kalas..Här har vintern kommit idag..men de säger att det ska regna i nästa vecka,,hmmm.Kanske det skulle kunna va lite kallare då det snart är december.

    SvaraRadera
  28. Vilken härlig sjal, en sådan skulle jag vilja prova att göra!
    Inte heller här har vintern dykt upp ännu, och jag är förvisso ganska glad för det, men samtidigt har vi ju inte heller så mycket sol och den är ju såklart välkommen! Gissar att vintern närmar sig med stormsteg och att vi snart har vintervitt omkring oss.
    Hoppas ni har en riktigt trevlig resa!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  29. En sådan fin sjal! Det är ett pyssel som kanske tom jag skulle ha tålamod med:) Önskar er en lycklig resa med det väder ni önskar - snö, sol, eller kanske omstartad vår;)
    Kram

    SvaraRadera
  30. Vilken fin sjal. Smörgåstårtan ser god ut.

    SvaraRadera
  31. Jaha, så nu går "gubben" med bar överkropp och du har mängder av sjalar...?!
    Smörgåstårta och en resa. Låter inte alls fel.
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  32. Tack för tipset med t-shirten. Det måste jag testa med några av gubbens avlagda.
    Hoppas du har det gott på resan!
    Kram

    SvaraRadera
  33. Kul med lite uppiggande födelsedagskalas under mörka och gråa november!
    Så snygg sjal du har gjort! Vilken rolig idé! Jag måste också prova!

    Kram Agneta

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv