Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

måndag 22 februari 2010

Pysselbord

När gubben och jag bodde själva i denna stora 4-rumslägenhet hade vi gott om plats och visste var allting fanns men efter att tonårstjejerna flyttade in fick vi tränga ihop oss så väldigt och allt skulle gå fort.
Tjejerna fick ju varsitt rum och i de rummen hade mycket samlats.
Någon speciell pysselhörna har jag inte för tillfället men vi har ett stort matsalsbord och på det dräller det av olika projekt. Jag är ju lite sån att jag har många projekt på gång samtidigt och då samlas allt här på bordet.
Lite rörigt blir det och jobbigt att plocka undan när det vankas gäster men huvudsaken är ju att ha någonstans att hålla till med sina hobbies.












































Här är några av de senaste skapelserna.
En gammal fin ram med ett gammalt fult fotografi blev idag en fin prydnad på väggen.
Bilden föreställer min bror "Kjelle" när han var liten.














När jag gjorde mina myggholkar visade jag dem även på facebook och då var det några som ville ha en sådan men eftersom jag inte hade något direkt material kvar att göra dom av tog jag dessa små "fågelholkar" som jag fick som bonus när jag beställde från Panduro.
Det blev Knottholkar av dom och mina vänner blev nöjda och belåtna.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Bloggarkiv