Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

torsdag 1 april 2010

Glad påsk på er alla

Ja så var det dags att sätta sig på kvasten igen. Känns inte som det var så länge sen sist man var i Blåkulla .
För mig blir det bara en blixtvisit för jag måste snabbt hem igen och packa allt till torpresan i morgonbitti.
Jag älskar verkligen mina två tonårstjejer (barnbarnen) som bor hos oss men denna helgen känns lite lyxig för vi är "barnlediga". Det skulle dom höra.

Jag läste förut i någon trädgårdstidning att i Mars skulle man ge sig ut på jakt efter s.k. rot-ogräs för det var bra att få bort dessa så snabbt som möjligt ur rabatterna. Jag får nog blåsa ett bra tag med hårfönen på snön däruppe om jag ska komma åt några rotogräs så det får bli inomhuspyssel istället.

Som sagt Ha en Gla Påsk så syns vi på Söndag

Kram Maidi





1 kommentar:

  1. GLAD PÅSK hoppas ni får några härliga dagar i torpet.
    KRAM Eva

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv