Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

lördag 13 november 2010

Uppläxad minsann

Idag åkte vi till sonen och sonsonen och köpte med oss smarrigt fikabröd.
Jag ångrar att jag inte tog med mig en virkning eller nåt för när "gubben" och sonen träffas så blir det bara teknikprat. Kamerorna med tillhörande objektiv och stativ radas upp på bordet och allt ska testas och demonstreras. Jag är måttligt intresserad och begriper ingenting ändå.
Vi fick se lite bilder från hans Amirka-resa som han kom hem ifrån nyligen och så visade han den här tingesten som var en kär souvenir.
Handsken sitter liksom fast med ölkylaren. Det gäller att sitta still med den här vad jag förstår så inte grannen får sig en dusch.












Det måste du väl förstå mamma: Har man en blogg så förväntar sig läsarna att du ska uppdatera mer än en gång i veckan. Jag försökte försvara mig med att jag jobbar mycket och bloggen får inte kännas som ett tvång m.m. Han gick på ändå och sa att han går in varje dag och blir besviken när det aldrig är uppdaterat.
Här sitter han bland en pytteliten bråkdel av sina kameror och datorer och han är den underbaraste sonen man kan ha så han får gärna läxa upp mig.
För hans skull ska jag försöka skärpa till mig men då förväntar jag mig att han kommenterar också för det gör han minsann aldrig.















Nu vet jag vad som gäller och får väl försöka skärpa mig.
Kramas med varandra

16 kommentarer:

  1. Ja, man får høre det av sine egne...*smiler*..
    Ha en god lørdagskveld,
    klem :O)

    SvaraRadera
  2. Han ser verkligen rar ut sonen din! Och kameror han så det förslår! Vilken gullig ung man!
    KRam

    SvaraRadera
  3. Vilken fin ny header du har

    Ha en riktigt skön kväll

    SvaraRadera
  4. Oj, Inte viste jag att man skulle uppdatera flera gånger i veckan.Orkar och hinner nog inte med det. Men klart, det är roligt med dem som skriver ofta. Kanske dela upp det man vil säga och visa.Får väl försöka.
    Tycker om din nya header.
    Trevlig kväll.
    Anje

    SvaraRadera
  5. Äh, man ska inte alltid lyssna på sina söner! Kvalitet går alltid före kvantitet, anser jag.
    :) Kram!

    SvaraRadera
  6. Det låter som en ganska trevlig uppläxning ändå ;-) Inte ofta det är så! Det där med hur ofta man bloggar är svårt. Det får ju inte vara för sällan, men man måste ju ha något att skriva om också...och så ska det ju inte vara ett tvång heller, som du sa. Ha en fortsatt fin helg nu!

    SvaraRadera
  7. Du söner säger så mycket tok....fastän de är ju ens söner och får säga så ju ;-) jag har två straxt över 30...

    men skit i det du och uppdatera när du vill och har lust....det ska faktiskt vara roligt JU! (vänligt sagt med glimt i ögat)

    SvaraRadera
  8. Vilken förståndig son du har!
    Nu gäller det för dej att göra som han säger!

    Du måste ju tänka lite på mej också!
    Jag som så gärna läser dina skrifter!

    Kram och Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  9. http://vindsromantik.blogspot.com/

    Nä, här blir det inte fler än en gång i v. För man måste ju hinna besöka alla, det tar sin tid.

    Jag ska nog ta sticken med till en del vi besöker, som bara pratar om "sitt" (ler).

    Önskar dej en underbar söndag
    Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  10. Ja du, det här med att uppdatera bloggen blir som det blir, ibland har man tid och ibland inte alls, det tar ju så otroligt mycket tid också. Så fin son du har!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  11. Haha..min 12-åriga dotter är likadan. Även om jag skriver nytt inlägg nästan dagligen så tycker hon att jag ska uppdatera oftare!? Vad f-n ska jag skriva om i 2 inlägg om dagen?? man har ju viss ide´-torka mellan varven liksom.. :)
    ha en fin dag!
    Kram Git

    SvaraRadera
  12. Ha, ha!! Det klart att man gärna vill läsa nya inlägg varje dag, men jag har ibland känt mig stressad över att jag inte kommer på något att skriva om, så jag har bestämt att jag skriver för min egen skull, om någon annan vill läsa blir jag glad, men det räknar jag som bonus!!

    Ha´det bra!
    /Frida

    SvaraRadera
  13. Kära Du så här tycker jag.
    1. uppdatera bloggen när du har lust och tid.
    2. ta alltid med virkning i handväskan när du åker bort, det kan ju bli "tekniksnack"
    3. Be din kära son att ringa dig varje dag, på det viset så får han ju alltid dagens uppdatering.
    Ha en skön kväll/ Eva

    SvaraRadera
  14. Ja jag vet inte vad jag skall börja, men pysselångersten sätter onekligen in,oc gubben i sängen var inte att leka med, guuud så sjuk han såg ut,sen har du en underbar son,som du kan sträcka på dig alldeles förskräckligt åt,sist men inte minst när slutade du vara din egna frissa, blondie? Jättegrattis på din födelsedag, men du är bara ett halvår yngre en jag gumman!!!! fothälsning

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv