Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

onsdag 16 maj 2012

15-årspresenten

Måste göra ett litet inlägg idag om min goa "gubbe"   Visst,, det är inget märkvärdigt så men häromdan när jag ville ha fram högtryckstvätten för att tvätta mattor bl.a. så visade det sig att den frusit sönder under vintern.. 
Dammsugaren här på torpet hade också gjort sitt så jag gick runt och gnällde en del..
Idag när jag och "gubben" firar att det är 15 år sen vi träffades kom han hem med både en ny dammsugare och en högtryckstvätt.. 
Andra år har han kommit med en blomsterkvast men det här smällde högre för mig..
Jisses så roligt det var att stå där och spruta.  Skiten bara rann av mattorna också...
Kram på er
Maidi

23 kommentarer:

  1. GRATTIS ... både till goa gubben
    och jubileet ...
    Ha en fin dag!!

    SvaraRadera
  2. oj oj nu är du igång med den! Kanske blir du som jag - rengör allt möjligt "tok" när man ändå är i farten ;-))

    SvaraRadera
  3. Grattis till jubileet och till din kloka gubbe. Ha en fin helg nu!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Grattis till er på er 15 kärleksår!

    SvaraRadera
  5. Skulle ett inlägg om "ens" gubbe inte vara märkvärdigt? För oss som har en så är de ju nåt av de finaste man har... Tycker mig läsa genom raderna att din hör till den kategorin:) Att efter 15 år köpa presenter som ni båda verkligen vill ha gör mig varm i hjärtat. Önskar er 150 år till:))
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Grattis till de 15 åren! Behöver en högtryckstvätt och ny dammsugare, får nog läsa upp ditt inlägg för Maken :)

    SvaraRadera
  7. Grattis till dem 15 åren. Super bra presenter.Högtryckstvätt är en underbar grej att äga.Det gör städningen både enklare,bättre och roligare.
    Anje

    SvaraRadera
  8. Javisst,jag kunde inte hålla mej längre nu när det är dags för sommaren att komma till min trädgård.

    Visst har du en toppengubbe, vem blir inte glad för sådana presenter, det skulle jag också bli och grattis till de 15 åren, hoppas det blir många lyckliga år tillsammans med din hjärtevän.

    Kram och ha det gott. Birgitta

    SvaraRadera
  9. Grattis till era 15 år =)
    Har bara en fundering nu....när kunde du komma o ta mina mattor ;*)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Nu går ingen säker...

    Grattis till jubiléet! Fira på i helgen. Kram Marie

    SvaraRadera
  11. Grattis. Förstår att det smällde högre än blommor, det skulle det ha gjort till mig med.

    SvaraRadera
  12. Grattis till era 15 år och den gubben var nog en lyckträff som kommer med de perfekta presenterna!
    När jag köpte en högtryckstvätt tyckte gubben jag var jättedum - men nu har han lagt beslag på den, konstigt!
    Ha det gott i torpet!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  13. Grattis Grattis! Härliga gåvor du fick av din "gubbe".
    Oj vad mycket jag har missat under min ofrivilliga frånvaro, men ska nu försöka hålla mig uppdaterad.

    Ha de gott. Kram Birgit

    SvaraRadera
  14. http://vindsromantik.blogspot.se/

    Grattis till era år, och användbara presenter!

    Ha det så skönt i torpet
    Kram Maggan

    SvaraRadera
  15. GRATTIS vännen..;)) Å du har verkligen fått fina presenter,jag uppskattar oxå sånt..;)) Som sist när vi var på Biltema i Gävle så fick jag en ny spade och en grep..;)) Jag blev superglad för det,för dom var lätta och det är bra för min kropp..;))

    Önskar dig en riktigt skön å mysig dag!!
    KRAAAAM!!

    SvaraRadera
  16. Jaa du , ibland är det bra med " gubbar ".
    Ha det fint!
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera
  17. Det var en riktigt bra present.
    Hoppas mattorna hinner torka mellan regnskurarna...fniss.
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  18. Måste vara bekvämt att tvätta mattorna på det viset. Det har jag aldrig tänkt på.
    Jättebra presenter - bättre än en blomkvast, fast visst är det kul att få blommor ibland också.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  19. Grattis till dig och gubben, ni verkar ha det mycket mysigt tillsammans :)
    Kram

    SvaraRadera
  20. Stort Grattis till era år tillsammans och med önskan om massor med fler bra år för er :-).

    Härligt med så bra välbehövliga presenter.

    kram
    Ingrid

    SvaraRadera
  21. Gullig gubbe du har!
    Ha ett skönt veckoslut!
    kram

    SvaraRadera
  22. Grattis!

    Kul att du ville mysa en stund hos mej :o)

    Kram
    Monika

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv