Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

måndag 30 mars 2015

Gamla kollegor och nära kära

Ca 2 veckor går det mellan mina inlägg nu för tiden.. Jag fattar inte var resten av tiden försvinner..
Våren har verkligen kommit av sig hos många av oss. Visst sticker det upp en hel massa knoppar av alla de slag men mer är det inte. 
Så här såg det ut vid Jämtlandsstugan nu i helgen.

Jag hoppas verkligen att den snön försvunnit när vi ska dit i Maj.

Jag var iväg en dag och gjorde mig vårfin på huvet. Nu fick jag åka över hela stan för att träffa min lilla favvofrissa.. När man varit hos denna lilla sprudlande varelse är man glad resten av dagen.
I lördags var det dags för en ny träff med gamla kollegor.. Först var vi på Boule-bar och spelade flera omgångar. Efter det gick vi på mongolisk restaurang och åt så vi nästan rullade sen, när vi gick vidare till en pub.
En liten groupie fick det bli. Jag är inte mycket för selfies :)
Vissa helger är vi ensamma och på vissa händer det desto mer för på Söndagen hade vi sonen med sambo och lilla Edda här på middag. Dessutom kom äldsta barnbarnet så hon fick träffa sin lilla kusin för första gången. Pippihatten som jag virkat är fortfarande lite för stor men till sommarn passar den nog.
Nu ska jag se om det går att stå på balkongen i blåsten. Jag ska nämligen plantera lökarna som jag köpte på Madeira. De har börjat gro i sina påsar så jag hoppas att de tar sig..

Kram på er
Maidi

19 kommentarer:

  1. Du verkar ha roligt iallafall :) Skönt det. Du får blogga när du hinner. Vi har ösregn idag, liksom igår!

    SvaraRadera
  2. Det såg nästan livsfarligt ut där hos frissan med saxen i högsta hugg! Men förstår att det är en människa som piggar upp. Det behövs verkligen i det här vädret vi har nu. Här på ostkusten bara vräker regnet ner....
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Oj, vilket energiknippe din frisör är, bra att det smittar av sig- I skrivandets stund vräker snön ner utanför mitt fönster.

    SvaraRadera
  4. Du verkat ha kul de dagar som gått och jag fick mig lite fniss och mys av dina härliga bilder.
    Den första bilden borde du skicka till 'Landet Runt', du vet Tv-programmet.
    'De' visar ju alltid tok-roliga bilder som folk skickar in, den var 'ski(t)d-kul.
    Vackert i Jämtland, men visst ingen vårkänsla där, *fniss*
    Vilken sprallig frissa du 'hittat', henne hade även jag velat träffa . . . . .
    Så kul du hade med kollegorna, sådant behöver vi mera av . . . . .
    *Delad glädje ger dubbel glädje*
    Åhh vilken söt liten Edda med 'Pippi.hatt', mormor kan göra fina saker hon . . . . .
    Även att plantera i blåsten, hihi . . ., är det då kanske Agapantus löken,
    en verklig kärlekslilja. Men du vet väl vilken jord hon vill ha, (självklart).
    Jag har en från Madeira den är 10 år och mycket vacker. Sen har vi bra vinterförvaring, man måste vara 'rädd' om den skönheten. Lycka till.

    Ja så är vi inne i Påsk-veckan, min lilla familj (15 per.) samlas hos oss
    på torsdag kväll, en del stannar en del har sitt egna . . . .
    Må så gott/ Eva

    SvaraRadera
  5. Härligt att höra ifrån dig igen. Första bilden är suverän *S*.
    Hon blev riktigt fin i pippihatten den lilla tösen. Som du skriver så är den nog perfekt senare i sommar.
    Må gott.

    SvaraRadera
  6. Vilken rolig bild, den första! Jag skulle vilja se någon åka skidor i det spåret...

    Visst är det så nu för tiden, hur lugnt som helst ibland och så plötsligt är det massor! Det blir mycket här nu en vecka framåt - yngsta dottern och hennes lille son (13 mån) kommer ner från Stockholm och det är middagar och uppvaktningar och påskaftonsbuffé här etc, etc! Men sen är det lugnt ett tag igen!

    Blåsigt här också idag men ganska varmt, ca 10 grader.
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  7. Oj, här går det livat till. Och så himmelens mycket snö. Här kommer det att lysa vitt i hela Dalgången när solen behagar värma lite.

    SvaraRadera
  8. Har också varit hos frissan. Gode tid vilken viktig person det är. Precis som du säger, man blir glad hela dagen när man trivs med sin frissa. Just nu är mannen där så vi får se om han blir glad hela kvällen. Vilken söt liten unge. Men oj vad de växer upp fort. Idag ringde mitt äldsta barnbarn och berättade att hon klarat körkortet. Det är lite extra lycka att vara en av de första att få veta det.
    Här är kallt och uschigt och jag som vill ut och greja i trädgården. Det blir lite sytt idag istället.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig frissa du har, det är viktigt med en frissa man gillar.
    Ni verkar alltid ha så kul på era jobbträffar!
    Vilken rar liten snocka lilla barnbarnet är, det är så roligt med de små!
    Ha det fint, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  10. När jag flyttade från Uppsala till Sydkusten, insåg jag att frissan och tandläkaren är personer man skulle vilja ta med sig i flytten.
    Ditt lilla barnbarn är söt som en docka!
    Önskar dig en fin fortsättning på Påskveckan.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  11. Ser att du också har fullt upp! Det där med keramikkurser är det dåligt med nuförtiden. Här i stan finns inte en enda! Annat var det förr! Hoppas du hittar nån hos dig, det är ju så vansinnigt roligt:)

    Ha en fin påskvecka.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  12. Önskar jag hade en sån frissa, det är
    svårt och hitta en man riktigt gillar. Härliga
    bilder du tagit. Och så söt hon är i sin lilla
    hatt, kommer sitta perfekt till sommaren.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  13. Ja, tiden flyger iväg och när jag ser bilderna på Jämtlandsstugan så tänker jag att det är snart maj och så är ni där! Så härligt. Den är för fin!
    Och jag ser allt vilken gata ni står på! Kristinelundsgatan, eller hur? Bara den gatan har det fina korsvirkesliknande huset! Kul att träffa gamla kompisarna.
    Och lilla Edda är ju hur söt som helst!
    Hoppas du mår bra och tar det lugnt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Nu väntar jag bara på att få se en bild på ditt snokfodral. Vi har ju använt oss av olika tekniker för att få det mjukt om ändalykten på vägen mot Blåkulla.

    SvaraRadera
  15. Härligt inlägg!Åh så fina bilder även om man inte vill ha snö nu! Ja idag har vi haft så fint solen skiner men ingen värme än:) Ser ut som du har samma skal på din telefon som jag:) Kram Gunilla ♥

    SvaraRadera
  16. Är det så mycket snö i Jämtlands fjällen !!!
    Men jag har ju varit i fjällen så jag vet ju, hihi...
    Kram bia

    SvaraRadera
  17. Önskar dig en riktigt skön och Glad Påsk :) Kram Katarina.

    SvaraRadera
  18. Vilka härliga bilder :))
    Å taaaaack fina du för kommentaren hos mig,den värmde ska du veta...;)
    Här kommer ett gäng Påskpussar å trevlig påsk till dig

    SvaraRadera
  19. Så roliga bilder hos frissan! Visst verkar hon vara en glad prick.
    Ha det så gott i påsk
    Kram Anette

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv