Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

fredag 5 maj 2017

Påsk och Majbrasa

Dagarna försvinner och jag som hade tänkt mig bloggen som en dagbok nu. Inte har jag så mycket tid över för den inte. Idag passar det bra för gubben är lite hängig efter sin tandoperation igår så det blir inte några andra aktiviteter för oss.
Påsken i år blev riktigt bra på alla sätt. Vi bilade ner till Göteborg och de första 2 nätterna bodde vi hos sonen och hans lilla familj.
På Påskafton var vi hos våra goda vänner där vi grillade, myste och åt gott.
Från Påskdagen hade vi hyrt gästlägenheten i vår gamla bostadsrättsförening och på kvällen gick vi upp till Pizzerian för att äta.
Där träffade vi dottern och hennes gubbe.

När vi promenerade tillbaka till gästlägenheten började det vräka ner snö.


Dagen efter var det stort 40-årskalas hos gubbens ena syster. god mat och sen en gudomlig tårta.

På eftermiddan samma dag var vi bjudna till våra f.d. grannar och vi trodde att det bara skulle vara en fika men det blev tre-rätters.

Den dagen kändes det som att man ätit för flera veckor framöver.

Någon vecka efter att vi kommit hem igen hade vi kaffekalas med en del av släkten här i Jämtland. 

En annan dag på en av våra promenader hade jag med mig bröd till änderna.


Månaden April avslutades med Majbrasa och skönsång i Rissna.



Kram Maidi

5 kommentarer:

  1. Ni njuter verkligen av livet! Underbart att se :)

    SvaraRadera
  2. Oj, så mycket som händer i ert liv! Ni har verkligen varit i farten! Så roligt att få se dig på bild och så lik dig din dotter är!
    Visst är bloggen lite som en dagbok för en!
    Härliga bilder!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Så många härliga kalas och bjudningar. Och gosegos med liten söt kille. Det är väl precis så livet ska vara. Helst. Glada dagar och full rulle. Här har hostan förankrat sig i tre veckor , men det är nog på sluttampen. Måste vara helt enkelt.
    Ha det fortsatt fint. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Full fart med både barnbarn och annat trevligt! Hur hade vi tid att jobba??

    SvaraRadera
  5. Inte vet jag hur man inte hinner något nuförtiden... Det är samma sak här. Inte ens skriva några rader i bloggen, jag har emellanåt några inlägg och så blir det lååång paus.

    Trevligt inlägg!

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv