Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

onsdag 31 maj 2017

Stugprojekt

Det verkar inte som att det blir mycket mer än ett inlägg i månaden för min del men här kommer ett i alla fall.
I höstas var några släktingar vid vår stuga och grävde för att förbereda för våra nya småstugor. Vi hade enorma stenar på tomten som skulle forslas bort men det visade sig att de var alldeles för stora så därför grävde de helt enkelt ner dom på tomten. 
Nu i vår efter snösmältningen hade det bildats stora kratrar på området och därför kom samma gubbar med 2 stora lass grus som de fyllde igen hela området med.



Nu i veckan kom våra småhus äntligen på plats.




Det ser inte mycket ut för världen men i det lilla ska vi ha en eltoalett och i det större ska vi ha dusch och förråd. Ska bli helt underbart.
Nu i helgen blir det målning både utvändigt och invändigt innan de ska inredas.

Nu när vi bor så nära stugan kan jag också äntligen ha massor av blommor. Det har ju inte gått förut när vi varit där så kort tid varje sommar.



Lite perenner ska jag köpa i morgon. Får testa mig fram på vad som kan trivas där ute i skogen.
Appropå skogen så måste jag visa den här enormt fina Lappugglan som vi såg en dag.


Den satt stilla och snurrade bara på huvudet så vi kunde ta finfina bilder.


Kram Maidi

9 kommentarer:

  1. Oj, vad den poserar! Vad kul att få till så fina bilder :) Bra med duschstugan och toastugan också!

    SvaraRadera
  2. Haha, jag undrade först om ni skulle bygga småstugor och hyra ut, ni har ju ett fantastiskt läge! Men det är nog skönare att få toalett och dusch...
    Vilken fin bild på ugglan; visst är det din man som är en så duktig naturfotograf?
    Roligt att höra att ni trivs så bra däruppe!
    Det märks på allt du skriver!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Vilken liten mysig stugby det blev...
    Roligt att du kan piffa upp det med lite blommor runt stugan också nu. Och bilderna på lappugglan är kanonfina.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det måste vara härligt för er att ha så nära till stugan så ni kan åka när ni vill! Dessutom lite bekvämligheter, ser mysigt ut i er lilla "by".
    Så fin bild på ugglan! Mitt lilla barnbarn Julia pratar om att hon vill se en uggla på riktigt så vi ska gå i skogen och försöka se någon, de finns här för vi hör dem. Men det är inte lappuggla förstås.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Angående stugorna så trodde jag nästan att ni ordnade till några uthyrningsstugor men till sist fattade jag. Kan tänka mig att du får det ännu trevligare där när du har möjlighet att plantera så mycket du vill. Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  6. Så fint det blir. Koselig. God pinse til deg

    SvaraRadera
  7. Förstår att du trivs där så nära naturen.
    Vilka projekt ni har!

    SvaraRadera
  8. Hur har du det?
    Hoppas allt ok.

    SvaraRadera
  9. Om det där inte "ser mycket ut för världen" så skulle ni se hur jag bor haha!

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv