Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

fredag 15 januari 2010







Lucköppning
Ohhh, idag har jag öppnat mitt stora paket som vi hämtade igår.
En sprillans ny symaskin. Eftersom jag bara svor och fräste åt den gamla tyckte gubben att det var dags att införskaffa en ny till mig.
Det kliar i fingrarna att sätta igång med vårgardinerna som jag redan köpt tyg till och sen har jag en del andra små projekt.
Våren kommer smygande och nu planerar jag för den.
Just nu är jag mitt i en arbetsperiod så jag får tyvärr vänta några dagar.
Jag arbetar nätter och då är det många på raken men sen är jag ledig en vecka däremellan och kan då göra precis vad jag vill (nästan i alla fall).
Kylan håller i sig och det är riktigt råkallt många nätter här på västkusten men dagarna har blivit lite längre så det finns allt lite våraningar.
Snart blommar nog krokusen också hihi.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Bloggarkiv