Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

lördag 13 mars 2010

Frustration

Jag blir så frustrerad av att allt pyssel jag håller på med just nu inte ska användas och komma på sin plats förräns den förbaskade snön försvunnit och det har blivit vår och sommar.
Lite gott är det när solen skiner och det droppar som attsingen överallt, men all denna snö vi fått i år tar tid på sig att försvinna.













Här har jag t.ex. en del av min samling av virkade småblommor. De är långt ifrån klara och som det mesta jag gör ska de användas till sommaren.

Hur länge ska man behöva vänta!!!













Det här hjärtat hittade jag på tygladan. Det var helt grått så jag fick ju sätta lite färg på det och även lacka det för det ska så småningom hänga ute här i vårt hem.















Knottholkarna som jag målade på något halvfabrikat jag fått som bonusgåva blev lite av en succé så jag fick ingen själv. När jag häromdan släpade med mig "gubben" till Panduro hittade jag några andra små söta holkar som jag bara måste ha. Nu är även de målade och jag hoppas jag får behålla 2 av dom till våra två sommarställen.















Burklocken som jag sparar på har jag i alla fall målat nu och det kan väl anas att det ska bli ögon av något slag. Jag längtar tills de är på plats och då kommer det fina bilder.

Ha en trevlig helg allihopa!!































1 kommentar:

  1. Hej Black Iris, roligt att du hittat till mig.
    Du har en ljus fin blogg som är lättläst, det gillar jag. Jag gillar även de gamla bilderna du visar på din familj, är nästan sugen på att härma lite.Åhh så fina fjärilar du gjort.

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv