Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

lördag 27 mars 2010

Sex-årskalas med Star Wars

Min lille sonson fyller 6 år och vi har idag varit och gratulerat honom.
Kevin som han heter har en muskelsjukdom sedan födseln som gör att han behöver hjälp med så gott som allting. Han är ändå världens gladaste lille kille och enormt snusförnuftig.

Jag hade beställt en Star-Wars- tårta av min arbetskamrat Hanna som är helt enorm på det här med bakverk.

Själva tårtan är den svarta planeten "döds-stjärnan" och på den tronar Darth Vader fäktandes mot Luke Skywalker med sina lazersvärd.
På ena sidan är tårtan sedan prydd med två "Stormtroupers" och en hel massa stjärnor.

När Kevin fick se denna skapelse sken han som en sol och sa bara Woow.

Efteråt förklarade Kevin för oss att Dart Vader är ond och Luke Skywalker är god.
Jag vet inte varför Darth Vader blev ond sa han, men han kanske blev arg på sin fru.
Snusförnuftigt eller?????





















































Nu kommer pappa med alla paket.



































Även Kevins pappa fyller år i dagarna så han fick en liten cup-cake med en kamera på eftersom hans stora intresse är fotografering.





















2 kommentarer:

  1. Sitter mitt i natten och skriver vinstplan till ett lotteri, kom på att jag skulle kika in och då hamnar jag i världens mysigaste födelsedagskalas. Önskar nästan att man fick vara med. Kevin sover nog gott nu efter en sån underbar dag med Star wars

    SvaraRadera
  2. Vilken gullig kille, tårtan o cupcaken var ju jättehäftiga. Ha en fortsatt bra helg.
    Kram Eva

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv