Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

fredag 31 december 2010

Gott Nytt År














Jag vill önska er alla Ett Gott Nytt År med många nyårslöften och förväntningar.

Själv har jag skaffat en lott till på Postkodlotteriet så jag kommer nog snart att sluta jobba när vi vinner en himmelens massa pengar. Ska bli härligt. Hihi
Härom dagen fick vi en avi om ett paket att hämta. Det är alltid så roligt och spännande när julklappen från våra Japanska vänner kommer. Det är snart 10 år sedan vi besökte dem senast men vi fortsätter att skicka julklappar till varandra.















Överst i paketet låg det ett brev skrivet med deras charmiga engelska.





























I det stora paketet låg det 5 andra paket med byggsatser till små gubbar m.m. Givetvis ska Kevin få dessa. Förra året fick vi något liknande och de byggsatserna gjorde succé hos Kevin så han blir nog glad över dessa också.
Andra år har vi fått olika små saker i dessa Japan-paket. Jag har visat en del förut här på bloggen och ofta har det varit små tyglappar som jag inte har en aning om hur jag ska använda.















Ha det nu så jättebra över helgen



21 kommentarer:

  1. Jag vill önska dig också ett riktigt Gott Nytt År!
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Detsamma till Dig ! Gott slut på det gamla och ett gott Nytt 2011.

    Kan Du inte googla på de små tyglapparna, kanske bokmärken,så Du inte tappar bort sidan Du läser..


    Kram Mi

    SvaraRadera
  3. Önskar Dej detsamma!!
    Va kul att ha vänner i Japan.
    Birgit

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år med många spännande äventyr!

    SvaraRadera
  5. Gott Nytt år!
    Håller tummar och tår för lotteriet :)
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  6. Lycka till med din lott Gott nytt år /Kramar

    SvaraRadera
  7. Gott Nytt År önskar jag dej och din familj!
    Lycka till med lotteriet, det blir ju skönt med förtida pension ;)
    Kram på dej!

    SvaraRadera
  8. Så roligt att få exotiska paket från fjärran länder!
    Och lycka till med postkodlotten!
    Ett riktigt GOTT NYTT ÅR vill jag önska dig också!
    Nyårskram från Monica!

    SvaraRadera
  9. Önskar dig ett fint GOTT NYTT ÅR!

    SvaraRadera
  10. Så häftigt med paket från Japan!
    Önskar dig och din familj ett riktigt
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  11. Gott nytt år till dig! Det var så uppmuntrande när du skrev hos mig sist: nu ser vi fram emot våren! Så det gör vi nu, och hoppas på ett fint nytt bloggår! Kramar

    SvaraRadera
  12. Ett riktigt GOTT NYTT ÅR till dig o dina kära!
    Kram!
    Märta

    SvaraRadera
  13. Gott nytt år till dig också !!! Vad roligt med julklappar ända från Japan !!! Kram Eva

    SvaraRadera
  14. Gott Nytt År!

    Vad spännande mer julklappar från Japan.

    kram
    strömma

    SvaraRadera
  15. Gott Nytt på dig med - och lycka till med lotten!

    SvaraRadera
  16. Önskar dig ett riktig gott nytt år.
    Roligt med så långväga julklappar.
    Ska hålla tummarna för lotten.
    Anje

    SvaraRadera
  17. Tittar in och önskar god fortsättning till dig / Maria

    SvaraRadera
  18. Trevligt och spännande med paket så långväga ifrån.
    Hoppas du får tur med din lott.
    Ha en fortsatt skön helg.
    Kram Birgit

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv