Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

söndag 23 januari 2011

Söndagspromenad

Kors i taket. Idag följde jag med gubben på hans Söndags-promenad. Halkigt värre var det men oj vad naturen har mycket att visa.
Var man är tittade så såg man nya fina konstverk.















































Det här ser nästan gott ut, som vitt candisocker...


















Isen hade gjort enorma mönster i bäcken.
























Den här stenen var klädd med någon slags röd lav.














Stubbar i skogen kan vara enorma skulpturer under alla årstider.



















Kram på er
Maidi








30 kommentarer:

  1. Det var de vackraste bilder jag sett på länge!
    :)

    SvaraRadera
  2. Oh vilka bilder! Har du blivit kompis med kameran nu? ;-)

    SvaraRadera
  3. FANTASTISKA bilder!!

    Hoppas veckan blir bra!
    /Frida

    SvaraRadera
  4. Hej !
    Inte såg jag så mycket vackert på min promenad, nu tittade jag mest uppåt.Men såg ändå endast en myrstack som börjar bli snöfri.
    Det är en annan natur här där jag bor.Så gick jag inte i en skog heller.

    kram Mi

    SvaraRadera
  5. Wow så läckra bilder, visst är naturen underbar.
    Ha en fortsatt bra kväll

    SvaraRadera
  6. Underbara dekorationer och mönster du hittat i naturen under promenaden.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  7. Nydelige bilder!
    Ha en fin søndagskveld,
    klem Fredrikke :O)

    SvaraRadera
  8. Härliga naturupplevelser det fick ni ..du och gubben, vilken rara header du har skaffat, ha en skön kväll, kram

    SvaraRadera
  9. Vilka otroliga bilder! Jag blir stum. Kram

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder! Vintern är ju rätt vacker faktiskt :-)

    SvaraRadera
  11. Underbara bilder! Naturen är så vacker speciellt när man kommer den riktigt nära.

    SvaraRadera
  12. Du måste ha en fantastisk kamera. Så fina bilder.Jag har oxå varit på promenad med "gubben" Jag har en stegräknare på mej idag, nu är det 11323 steg. Det blir fler än man tror.
    Ha en bra vecka
    Kram
    Birgit

    SvaraRadera
  13. Vilka enormt vackra bilder du tagit . Jag är jätteimponerad. Du borde skicka in dina bilder till någon tävling när det dyker upp. Super !!!!

    SvaraRadera
  14. Otroligt vackra och härliga bilder. För mig blev det ingen promenad i helgen.
    Jobbar ju lite mer nu och ska utöka mina timmar mer snart. Har blivit erbjuden ytterligare roliga uppgifter på jobbet, men då måste jag jobba 100% det ska jag fixa. Hade en hel del som skulle fixas här hemma.
    Var rädd om er. Kram Birgit.

    SvaraRadera
  15. Njuter av dina vackra bilder. Gillade den där nummer 6. Så vacker....

    Jo det är skönt att få komma ut och lufta sig ska jag säga hihi.
    Man blir ju lite sprö av att gå hemma hela tiden hihi.
    Det kommer nog mera turbilder ska du se....
    Så håll ut.

    Storklems fra Synnöve.

    SvaraRadera
  16. Vilka otroligt fina foto du har tagit! Rena rama konstverken! Stenen är ju fantastisk med sitt mönster i is! Stor kram till dej!

    SvaraRadera
  17. Ja naturen är verkligen vacker om man ger sig tid att stanna upp! Finfina foton!

    SvaraRadera
  18. Oj! Det var rent otroligt vilka fina motiv du har hittat. Ja, det är väl ute i naturen dom vackraste konstverken finns. Det gäller bara att ta sig ut så att man kan få syn på dom.
    Försök hitta en fototävling där du kan lämna bilderna. Hoppas du får en fin ny vecka! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  19. Men du - har våren kommit till dig "därnere" i syd? Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii i så fall...det är så mycke' grönt i dina bilder ju.

    SvaraRadera
  20. Verkligen underbara bilder och så många kommentarer!
    Kramar, Monica

    SvaraRadera
  21. ja naturen har så mkt vackert att visa om man tar sig tid att titta efter! Kramis semlan

    SvaraRadera
  22. Supersnygga bilder!!!! Vart tog er snö vägen???

    SvaraRadera
  23. Goshameja, vilka bilder! Vilka bilder! Är du fotograf på riktigt, tro? Jösses, det är konstverk allihopa, jag har tittat flera gånger nu.
    Tack för att du tänkte på mig när du hade framme Japanrullarna! Tack tack!
    Ha det nu bra och gör en fotoutställning med frostiga bilder.
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  24. HALLÅÅÅÅÅ ALLA LÄSARE:
    VINNAREN AV ÅRETS NATURFOTOGRAF ÄR HÄRMED AVGJORD! VI LYCKÖNSKAR SÅ MYCKET TEAMET MAIDI OCH "GUBBEN"!!!!

    Ö.REDAKTIONEN


    Kraaam, vännen!
    -Pia-

    SvaraRadera
  25. Ja gisses vad du har lyckats fånga!du är jätte duktig på att fota...

    Ha en bra vecka!
    kram wivi

    SvaraRadera
  26. Så fina bilder :)
    Duktig du är på att fota.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  27. Underbara naturbilder Du är allt en mästerfotograf.
    Oj så många fina burkar Du har, såg att en sån där cacaoburk gick för över 200 kr. på Tradera för ett tag sen och hette inte kaffesorten Kärnan.
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  28. Fantastiskt vackra bilder! Tänk så fin naturen är, om man bara stannar upp en liten stund och ser sig omkring.
    Ha en fortsatt fin dag. Kram.

    SvaraRadera
  29. oooo jösses vilka fina kort. Vilka underbara motiv. Ha en go dag rån Marias Hörna

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv