Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

tisdag 18 mars 2014

Ingen ordning

Nu har  det varit lite annorlunda här hos oss kan man säga, så därför har jag inte på något sätt haft tid eller ork att jaga vårtecken tyvärr..
Det började för drygt 1 vecka sedan då min käre bror gick bort.. Det var väl väntat men ändå kommer det som en chock. 
Begravningen kommer att vara nu på Torsdag i Östersund så i morgon tar vi planet upp.
Hela den senaste veckan har jag också varit helt bedövad av en envis förkylning.. Jag trodde att jag skulle klara mig men en gång varje vinter åker jag på det här..
Hur som helst så har vi haft ett underbart vårväder vissa dagar och en futtig vårbild kan jag i alla fall bjuda på..
De dagar som det inte har blåst har det varit helt ljuvligt här ute och lite färg på nästippen har vi allt fått.
Det finns vissa saker som jag orkar med hur förkyld jag än är.. Det ena är att träffa gamla arbetskamrater.. Nu var det dags för en liten sammankomst igen så jag åkte dit och var med några timmar.
När vi går ut tillsammans blir det ett väldans kacklande och alla har roligt.. Nu hade vi valt ett nytt ställe där de hade live-musik på Torsdagarna..  De som spelade var olika amatörer så det var ingen bra kvalitet på musiken och dessutom spelade de så infernaliskt högt så vi fick skrika till varandra.  Dit går vi aldrig igen..
I Lördags var vi hembjudna till äldsta barnbarnet på Taco-kväll.  Vi hade det mysigt med alla tjejerna samt Skåne-pågen. 
Jag blev nästan brädad av deras hund "Aquila".. "Gubben låg på golvet och gosade med henne mest hela tiden :)
Till helgen ska jag besöka er alla och se vad jag har missat men till dess säger jag hejdå..

Kram Maidi

25 kommentarer:

  1. Vad ledsamt med din bror, även om det var väntat! Beredd är man nog aldrig ändå. I övrigt verkar ni ha haft det mysigt. Att solen skiner lättar upp en hel del. Här är det grått och blåsigt, så inga vidare vårkänslor just nu!
    Tänker på dig på torsdag och hoppas det går bra! Stor kram! <3

    SvaraRadera
  2. Jag vet hur det känns när en bror går bort, jag har också varit med om det ett par gånger de två senaste åren, men även det var väntat, ändå är det som det är vad gäller känslor och sorg. Stor kram!
    Sköna bilder och sköna stunder bjuder du på, mycket att glädjas åt!
    Ha det så bra, så bra
    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  3. Förstår att du har det jobbigt nu, både med sorgen efter din bror och allt som händer runt omkring.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så tråkigt med din bror. Sådant tar ner en. Och så en envis förkylning ovanpå. Inte kul ! Men det kommer säkert bättre tider snart. Här har våren försvunnit, för tillfället i alla fall. Men inomhus virkas och scrappas det för fullt.
    Ha det så bra du kan . Stor kram på avstånd från Eva

    SvaraRadera
  5. Beklagar verkligen,skickar en styrkekram.Ulrika

    SvaraRadera
  6. Tråkigt med din bror. Man är nog aldrig mentalt beredd på att livet tar slut även om det kan vara väntat. Förstår att vårtecknen får vänta lite. Men de finns där, så jag hoppas att du blir fri från din förkylning snart och att solen återvänder.
    Ha det gott!
    Kram.♥

    SvaraRadera
  7. Man är nog aldrig beredd när det händer så´na där saker.
    Så trevligt att få träffa sina gamla arbetskamrater lite då och då.
    Önskar dig en fortsatt fin vecka och må så gott!

    SvaraRadera
  8. Så sorgligt och tungt för dig även om det är väntat. Men du har haft kul också det är viktigt. Må så gott nu från Maria

    SvaraRadera
  9. Usch, så tråkigt för dig att mista din bror! Jag kan inte föreställa mig vilken sorg det skulle vara att mista min syster!
    Men, livet går vidare och man får finna sig...
    Du ser ju ut att ha ett bra liv för övrigt!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  10. Vad ledsamt, beklagar sorgen. Då var han sjuklig förstår jag rätt, även om man vet att det händer inom snarast, är man aldrig riktigt beredd.
    Glädje och sorg går hand i hand.
    Tröstekram/ Eva

    SvaraRadera
  11. Alltid svårt när någon nära och kär inte finns ibland oss längre.
    Får önska er en bra resa upp och att du kryar på dig nu.............

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  12. Vännen, tråkigt med din bror, även om man har förberett sig är känsla och saknaden ändå obeskrivlig.
    Du måste vara riktigt envis som orkar gå ut och roa dig när du är förkyld, men jag förstår att ni har så himla kul så du inte vill missa något.
    Ha det nu fint och krya på dig!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  13. Så tråkigt med din bror, hoppas resan upp till Östersund går bra och att ni får ta ett fint farväl av din käre bror.
    Och krya på dig.
    KRAMAR
    Eva

    SvaraRadera
  14. Jag hoppas att du hinner bli lite piggare och starkare inför torsdagen för hur det än är så tar det på alla krafter.
    Tack för härliga bilder. Visst var det väl ett fint vårtecken att gubben din kunde ligga ute och sola. Härligt.

    SvaraRadera
  15. Svåra känslor det där, beklagar .Ditt liv tycks var fullt med aktiviteter ,kram Nette

    SvaraRadera
  16. Beklagar sorgen Maidi, sänder dig en varm styrkekram/caja

    SvaraRadera
  17. Jag beklagar sorgen Maidi. Kram Eva

    SvaraRadera
  18. Beklagar....det blir ändå en chock och stor sorg fastän det var väntat.

    Kolla in bilden på hunden....den ligger och leeeer!!

    SvaraRadera
  19. Jag beklagar sorgen och hoppas att du snart kommer på benen igen.
    Varma kramar
    Elle

    SvaraRadera
  20. Beklagar din brors bortgång... även om det var väntat så är det ändå en chock...
    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  21. Kämpiga dagar som förhoppningsvis ersätts av härliga, gladare dagar...
    Mysig hund!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  22. Jag beklaga sorgen, verkligen. Fint att du haft möjlighet att fylla på med vänner och energi...
    Kram,
    Frida

    SvaraRadera
  23. Får beklaga sorgen, det är alltid jobbigt när det händer.
    Hoppas resan till Östersund gick bra. Snart kan man se fram emot våren och då kan du börja leta vårtecken igen!

    SvaraRadera
  24. Mitt varma deltagande. Så sorgligt.
    kram

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv