Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

måndag 11 april 2016

Kolbullepremiär bl.a.

Varje Lördag och Söndag brukar jag och gubben gå en riktigt lång promenad i ganska rask takt. För att göra det lite roligare försöker vi komma på nya ställen att gå på så det blir lite variation.
I Lördags åkte vi ut till Hisingen och tog en tur längs hamnen. 



Man får nästan en känsla av att vara utomlands när man går längs kajen och båtarna kryssar runt.

På Söndagen Blev det en tur i skogen vid Bertilssons stuga, för er som känner till den.
Vi hade med oss sonen och hans familj.
Där vid Lilla Delsjön finns det ett mysigt vindskydd med en stor eldstad och där stekte vi kolbullar för första gången i år.
Jag hade gjort smeten hemma och den hade vi i en liten dunk.



För lilla Edda var det verkligen premiär men hon åt så kinderna såg ut som en hamsters. Riktigt mumsigt tyckte hon som det såg ut.
Idag har vädret varit ljuvligt. Först storstädade jag min rabatt och efter det njöt jag på balkongen.
Nu är det dags för en kopp kaffe så jag säger hej för idag..

Kram Maidi

15 kommentarer:

  1. Det ser väldigt mysigt ut!

    SvaraRadera
  2. Hisingen, ja, det är alltid roligt med Hisingen, be mig bara inte berätta varför. Men husen längs hamnen är fantastiska. Fast jag har bara varit där en enda gång, mer eller mindre av misstag.
    Och Bertilssons stuga, Delsjön, tänk, jag blir nästan nostalgisk! Så nära där vi bodde tidigare, jag börjar längta tillbaka till storstan, men inte den inneboende, jag får kanske flytta själv. Det är mysigt med alla dom där ställena. Nu har jag hört att det byggts otroligt mycket uppe runt Kåsjön. Jag tror jag får packa mitt tält och åka på semester dit snart och titta hur allting är!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Kolbulle, det är gott det! Extra mysigt att laga och äta ute. Allt smakar godare då, eller hur?
    Fina bilder från Hisingen, vilken himmel!
    Ha en fin vecka!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  4. Ser att ni haft en riktigt härlig dag, men vad är kolbullar för något? Har aldrig hört talas om detta men kanske är det bara ett fiffigare namn på något vanligt eller?

    SvaraRadera
  5. Åh, det låter så gott med era kolbullar! Jag vet att du har skrivit om det förut och jag tyckte att det lät lika gott då...
    Skulle du kunna skicka receptet till mig? Jag måste nog prova att göra sådana någon gång...
    Vilka trevliga utfärder ni gör! Min man är inte så glad för promenader, men min syster och jag promenerar ofta!
    Ha det så gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Hej! ser så mysigt ut med allt gott ni har där.. kolbullar har jag nog aldrig ätit..eller är det plättarna som Ebba äter?? Dina gråa linnetabletter blev fina efter att du broderat på dem!

    SvaraRadera
  7. Vilka mysiga utflykter. Och så fräsigt att ha med sig smet och allt och fixa maten själv. Härligt.
    Jag har aldrig ätit kolbullar och är nog inte helt klar över vad det egentligen är. Men alla åt ju med god aptit så det är säkert kanongott.

    SvaraRadera
  8. Hej du! Jag har egentligen inte tröttnat på bloggen. Vet bara inte vad jag ska skriva om som kan vara intressant för andra människor!! Men det kommer ett inlägg då och då. Kul att se att du är härinne också emellanåt.
    Kolbullar tror jag aldrig jag ätit, men det såg gott ut.
    Ha en fin fortsättning på veckan.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  9. Roligt med några livstecken från dig! Ibland räcker inte tiden till, men kul att du tar upp bloggandet igen.

    Tiger lämnade oss ledsamt nog i november, som du kan läsa om på bloggen. Strax därefter flyttade en liten kattunge hem till oss. Men nu är han inte så liten längre, utan en 7,5 månader ung skogkattblandras som älskar att vara ute nästan jämnt.

    Vårhälsningar
    Elisabet och Felix

    SvaraRadera
  10. Mysiga promenader ni gör.och visst blir det lite av semesterkänsla när man ser de stora båtarna. Här blir det samma runda varje morgon med hunden. Och ni vi kör ner till jaktmarken är det ungefär samma skogspromenad. Ajax verkar dock hitta mycket nytt att sniffa på varje gång.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Vilken trevlig dag. Och mycket trevligare med rask promenad om man har sällskap.
    kram!

    SvaraRadera
  12. TJOHOOOOOO
    Kram på dig å ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  13. Vilka härliga promenader! Men Good Old Hisingen måste ju ha varit den bästa! ;0)
    Ha en fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Jag som är norrlänning får också utomlandskänsla av dina foton. Tänk så mycket vår ni har. Här är det kallt och jag längtar till all snö försvunnit från gräsmattan. :-)

    SvaraRadera
  15. Skönt med långpromenader, härliga bilder.

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv