Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

söndag 1 januari 2017

Nyårshelgen 2016-2017

Vi hade bestämt oss för en lugn nyårsafton för oss själva, och vi skulle äta Kina-mat
Det blev inte riktigt som vi tänkt oss.
Först kom min goa gamla kompis Anneli med sina hundar och fikade.
Sen kom våra grannar Marianne och Bernardo och ville att vi skulle komma på deras fest. Vi ska ju flytta långt nu och de ville ha oss med en sista gång.
Vilken tur att vi inte hunnit hämta någon Kina-mat. 3-rätters blev det och sen kaffe med tårta.
Gratinerad hummer till förrätt.
Lammgryta med goda tillbehör som huvudrätt.
'
Efterrätten var glöggmarmelad med chokladmousse, hallon och grädde.
Till kaffet fick vi en frusen chokladmoussetårta.

Vid 12-slaget skålade vi såklart med bubbel.

Idag har vi packat det sista och städat ur skåp m.m.



Ska bli så skönt när hela den här flytten är över..

Kram Maidi

8 kommentarer:

  1. Så trevligt, med lite avskedsfest med grannarna! Knappt att det gamla året kunde slutat bättre! Hoppas flytten går smidigt!

    SvaraRadera
  2. Länge sen här. Och vart far ni nu? söderut eller norrut? Du brukar ha intressanta inlägg här så hoppas du visar dig igen. Gott Nytt År och önskar er en bra flytt.

    SvaraRadera
  3. Jag undrar också vart ni ska flytta? Så mycket gott ni festat på.
    God fortsättning på det nya året.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Då fick ni ett trevligt och överraskande nyårsfirande! Skönt att ni börjar se slutet på flytten, det är ett stort jobb för er. Har slutat med facebook så jag har dålig koll på dig.
    God fortsättning och hoppas du bloggar igen!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Visst är det till Jämtlandsstugan ni ska flytta? För gott den här gången? Jag tycker mig minnas att du nämnt det, men det var så länge sedan, så jag kan ha missförstått.
    Det blev ju en fin avskedsmiddag ni fick! Vilken rolig överraskning"
    Hoppas verkligen att du fortsätter att blogga på det nya stället?
    Allt gott önskar jag!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Jisses nu har jag missat något, ska ni flytta ?
    Blir det till Östersund ? Lycka till med flytten och till nya hemmet.
    Vilken trevlig nyårshelg det blev med grannar och fina hundar som hälsat på. Du har väl hund själv, hoppas han mår bra.
    Önskar dig och familjen allt gott/ Eva

    SvaraRadera
  7. Jag tackar och bockar från mig. Bloggen är stängd pga olika skäl. Kommer aldrig att använda mig av detta namn igen, så du vet/Ezter

    SvaraRadera
  8. Ville bara tacka dig för kommentaren i min blogg och önska er lycka till med det nya boendet! Hoppas att få se bilder och läsa om det så småningom!
    Kram, Monica

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv