Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

fredag 8 januari 2010

Myggholkar

Efter det att jag hamnade i bloggvärlden av en ren slump har jag varit som uppslukad av alla dessa kreativa bloggar som gett mig en hel hoper med nya tips. Jag har alltid trott att jag hade alla tipsen själv men ack vad jag bedrog mig.
Ett av alla dessa små tips jag snubblat över så föll jag för detta med myggholk.
Vi har två sommarställen som är underbara men på båda ställena kryllar det av mygg stundtals så jag plockade fram glasspinnar, klädnypor m.m. och som stomme till holkarna har jag använt två avsågade ben från ett klädskåp som inte fick plats i vårt nya boende.
Kan väl också på ett sätt kalla mig själv för en prylsamlerska. Det finns alltid nånting man kan göra med nästan vad som helst. Här ser ni resultatet på just mina myggholkar och till sommaren kommer det nog fler bilder då de hänger på sin plats.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Bloggarkiv