Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

torsdag 7 januari 2010

Ordningen är delvis återställd

Ja nu plockas julen ut undan för undan. Kandelabern i badrummet har fått vita ljus och duken har bytts ut till en lite ljusare.
Det lilla fina bordet fick jag ett år i födelsedagspresent av mina arbetskamrater och den lilla Laura Ascleyduken kommer från våra vänner i Japan.
Appropå Japan så är burkarna som står på understa hyllan Japanska ölburkar som jag släpade med mig hit hem till Sverige när vi gästade familjen Nawa ett år. I dem förvarar jag tvättmedel och skjöljmedel. Det är mycket finare än att ha de vanliga förpackningarna drällandes.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Bloggarkiv