Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

måndag 15 februari 2010

Hektisk helg

Helgen började redan på Fredan när jag hela dagen förberedde all mat som Största barnbarnet skulle bjuda 11 st spralliga tjejer på när hon fyllde 18 år på Lördan.
Gubben och jag fick inte vara hemma på denna tillställning så vi drog till torpet tidigt på Lördan. Vi har mycket snö här i utkanten av stan där vi bor men uppe vid det Låga ryttartorpet vid Höga Hunneberg var det hiskeligt med snö.
Gubben skottade labyrinter med gångar så vi kunde ta oss fram till det väsentligaste som ju är dasset. Knutte hade roligt i labyrinterna men han som är så liten kunde ju inte se var han var ens.
Vattnet hade frusit så vi fick tina snö inne på spisen. Som tur var hade vi med oss färdig mat och den åt vi på papptallrikar så det inte blev så mycket disk.
Hur det än är så är det jättemysigt att vara där uppe med sprakande brasa och värmande drycker.
















































































Efter torpvistelsen var vi bjudna till "sonen" på Söndagsmiddag och det var en ljuvlig pytt med hjärtformade ägg, dagen till ära.
När vi väl kom hem på Söndagkvällen var hemmet fint städat och det var inte många spår man såg efter det stora kalaset så vi kunde somna gott när vi kommit till ro.











































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Bloggarkiv