Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

tisdag 9 februari 2010

Pelles place

Min pappa "Pelle" var Byggnadsarbetare som det hette och han byggde vår lilla stuga i Jämtlandsskogarna.
Sen jag och gubben tog över stället har vi gjort en hel del där men det blir aldrig klart för det är mycket att göra och stugan stod i princip övergiven många år efter pappas död. Dessutom kan vi ju bara vara där i några veckor på sommaren eftersom det ligger en bra bit från vårt hem.
Nu har jag i alla fall gjort en skylt till stället. Jag har länge tänkt på det och nu har det blivit av.
Däruppe kallades ofta gårdar för mannens förnamn t.ex. Olles, Kalles m.m. och mina släktingar säger fortfarande Pelles om vårt ställe så därför får det fortsätta att heta det.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Bloggarkiv