Här huserar ett fruntimmer som börjat blogga på gamla dar. Jag kommer att skriva om allt som faller mig in. Hemmet, familjen, Jämtlandsstugan, trädgård men framför allt kommer nog mitt pysslande att ta överhanden.

onsdag 22 juni 2011

Utmärkelse och vinst

Agnetha i Snäckskalsdalen har gett mig en utmärkelse. Tack så jättemycket att du valde just mig. Jag blev både glad och lite rörd av dina ord som jag inte vet om jag förtjänar.









När man får den här utmärkelsen så gäller det att först krama någon.
Jag väljer att krama min älskade "gubbe".. Han är inte far till mina barn och därmed inte heller morfar till mina barnbarn men han har hela tiden känt det lika självklart som jag själv att ta hand om "tjejerna" så därför skulle egentligen han ha haft den här utmärkelsen men nu får han nöja sig med en kram..
När man kramats färdigt så ska man berätta "10 BRA" saker om sig själv och det är nog därför jag dröjt över en vecka med att göra det här inlägget. Hur tusan får man till så många bra saker om sig själv men jag tar sats och gör ett försök..

1. Jag är bra på att undvika motion i alla former
2. Jag är bra på att planera för eventuell motion nästa dag
3. Jag är bra på att undvika konflikter
4. Jag är bra på att göra roliga saker hellre än att städa
5. Jag är bra på att lösa Sudoku
6. Jag är bra på att ligga i rätt fil från början även om jag ska köra långt (och sen ligger jag där)
7. Jag är bra på att påta i trägårn.
8. Jag är bra på att göra levergryta
9. Jag är bra på att släta till allt nytvättat så jag slipper att stryka
10. Jag är bra på att lipa när jag ser på film

Puh, nu var det klart..
När man får en utmärkelse så ska man ju ofta skicka den vidare till ett antal andra bloggare. Just denna gäller det att ge till 3 stycken men som vanligt så har jag så jättesvårt att välja ut bara 3 så alla ni som vill ha den får den av mig. Ni alla är väl värda den på olika sätt så sätt den på er blogg om ni vill.

Jag har haft en otrolig tur ett tag och vunnit fina saker på flera andra bloggar så nu skäms jag nästan för att visa vad som kom i brevlådan idag.
Ja, jag vann första pris hos Virkpia och det var härliga garner i Lin.
Det var hennes gulliga lilla hund Torro som drog lotten med mitt namn på så tack så mycket Torro..
Jag har inte klurat ut vad det ska bli av dem ännu men det kommer nog..














Kram på er
Maidi

27 kommentarer:

  1. Grattis till utmärkelsen och vinsten av de fina garnerna! Alltid roligt med uppskattning!

    Trevlig midsommar!
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot att få se vad det blir av det den här gången. Men huggormen i ditt förra inlägg, den får du gärna ha för dig själv. Än finns ingen orm i Jämtland - tack och lov!

    SvaraRadera
  3. Grattis till den utmärkelsen. Tror bestämt att du var värd den. Garnet, det var säkert en välkommen vinst, ja egentligen är ju alla vinster väldigt välkommna men man bör ha lite tur. Trevlig midsommar.

    SvaraRadera
  4. Du är bra på att blogga också för det är alltid intressant att läsa det du skriver. Jag älskar att läsa om ert torpliv. Grattis till garnvinsten. Det är så himla kul att vinna något. Jag vann en brosch av Fiff. Ha nu en riktigt skön och mysig midsommar. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Grattis till utmärkelsen (du är säkert värd vartenda ord från Aggie!) och grattis till vinsten!
    Ha en riktigt fin midsommar!
    Sommarkram från Monica

    SvaraRadera
  6. Grattis till båda sakerna. Tur i lotteri och utmärkelsen är du värd!
    Jag tycker att din award är fin och skall fundera på om jag kan ta emot den, då du nu bjuder ut den :)
    Själv märkte jag att tiden går snabbt som vanligt och jag borde ha dragit en vinnare i mitt lotteri i tisdags... Jag gör det imorgon :)

    kram och ha en fin danföredan!
    kram

    SvaraRadera
  7. Grattis till utmärkelsen och vinsten!

    Du har en fin blogg och jag tycker mycket om att läsa vad du skriver.

    Ha det gott! Kram.

    SvaraRadera
  8. mon-jardin-en-ik23 juni 2011 kl. 10:17

    Grattis till både utmärkelsen och vinsten. Vad duktig du är som är bra på så mycket.Men jag tror ändå att du är bra på mycket mer.
    Önskar dig en trevlig midsommarhelg.
    Anje

    SvaraRadera
  9. Grattis till utmärkelsen.Roligt att få läsa vad du var bra på.;)Ha en riktigt trevlig midsommar.Kram Ulrika

    SvaraRadera
  10. grattis till utmärkelsen och ha en underbar midsommar kramis semlan(mys och hemtrevnad)

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Grattis till vinsten!
    Det var många Bra saker om dig och ännu en bra sak tillägger jag: Du är en trogen bloggvän :)
    Glad Midsommar! /Bea

    SvaraRadera
  12. Grattis till utmärkelsen!
    Det är nog nyttigt att ibland fundera på vad man är bra på. För det är oftast mer än man tror.
    Du är en bra mormor också, glöm inte det!!

    Gratulerar även till vinsten. Ska bli kul att se vad du gör av det!
    Ha en skön midsommarhelg!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  13. Grattis till utmärkelsen och vinsten!

    ha en skön midsommar

    SvaraRadera
  14. Vilka bra saker du är bra på! Du är också bra på att skriva underhållande så att jag som läsare sitter med ett leende på läpparna när jag läser dina rader!
    Nu önkasr jag dig och din familj en riktigt skön midsommarhelg!

    SvaraRadera
  15. Grattis till vinsten!
    Önskar dig o dina kära en solig midsommar!
    Kram!
    Märta

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Grattis till utmärkelse och vinst.
    Hoppas och önskar dig en riktigt härlig midsommar helg.
    Kram

    SvaraRadera
  17. Grattis
    Och ha en riktigt skön midsommar

    SvaraRadera
  18. Grattis*2!
    Önskar dig en skön midsommar!

    SvaraRadera
  19. Grattis till vinsten! Kul!
    Ha en skön Midsommarhelg!
    Kram!

    SvaraRadera
  20. Grattis till din utmärkelse och vinst!

    Recept på din levergryta skulle jag gärna vilja ha, har aldrig smakat något sånt.

    Vill önska dej en underbar Midsommar
    Kram Maggan

    http://vindsromantik.blogspot.com/

    SvaraRadera
  21. Jag vill tillägga tre saker på din " lista "
    11. Du är en kanon bra mormor!
    12. Du är en jätte bra arbetskamrat!
    13. Du är ju toppen bra på att skriva!
    och nu önskar jag dig o din familj en jättemysig midsommar helg!
    kram från mandelblomman.

    SvaraRadera
  22. Du är väl värd utmärkelsen, så njut! Och grattis till vinsten:)
    Hoppas du får en härligt skön midsommarhelg bland dina kära.

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  23. Grattis till din utmärkelse och vinst!

    Hoppas att du får en riktigt skön midsommar!
    kram Ullis

    SvaraRadera
  24. Vad härligt med utmärkelse och vinst. Grattis!

    SvaraRadera
  25. Kikar in för att önska en fortsatt Glad midsommar.
    (Blogger bråkar med mig och jag kan inte logga in för att lämna kommentar....)
    /Mojebarn

    SvaraRadera
  26. grattis till utmärkelsen - jättekul - det är du värd
    härligt med lingarn - roligt att virka i
    kram till dig

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Bloggarkiv